سود شل در 3 ماه دوم امسال 33 درصد کاهش یافت

شرکت انگلیسی-هلندی شل از افت 33 درصدی سود خالص خود در سه ماه دوم سال 2015 نسب به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شرکت انگلیسی-هلندی شل، سود خالص تعدیل شده این شرکت در سه ماه دوم امسال به سه میلیارد و 400 میلیون دلار رسید، در حالی این که این رقم در دوره مشابه پارسال پنج میلیارد و 10 میلیون دلار بود.

سود شل از فعالیتهای تولید و اکتشاف یا بخشهای بالادستی در سه ماه دوم امسال متحمل بدترین افت ممکن شد و با حدود 80 درصد افت نسبت به مدت مشابه پارسال به 774 میلیون دلار رسید.

تولید نفت و گاز شرکت شل در دوره مورد بررسی با افت 11 درصدی به 2  میلیون و 700 هزار بشکه معادل نفت رسید و دلیل آن اجرای عملیات تعمیر و نگهداری در چند میدان نفتی متعلق به این شرکت بوده است.

این شرکت نیز برنامه کاهش 20 میلیارد دلاری هزینه های خود را تا پایان امسال تکمیل خواهد کرد.

شل همچنین به تازگی از برنامه خود برای تعدیل  6 هزار و 500 نفر از سرمایه انسانی این شرکت به دلیل افت قیمتهای جهانی نفت خام خبر داد.

برنامه تعدیل نیری شرکت شل معادل حدود هفت درصد از مجموع سرمایه انسانی شل می شود و پروژه های نفتی دریای شمال و کانادا شامل آن خواهد بود.

شل همچنین در دیگر پروژه ها سرمایه گذاری ها و هزینه های عملیاتی خود را کاهش داده است، این شرکت امسال دو پروژه جدید خود را به حال تعلیق در آورد و کاهش هزینه های پشتیبانی را در برنامه خود دارد.

کد خبر 244934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =