۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
  • کد خبر: 244935
شل حفاری فراساحلی را در قطب شمال از سرگرفت

شرکت انگلیسی-هلندی شل اعلام کرد که حفاریهای فراساحلی در آبهای آلاسکا را از سرگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،پس از توقف یکی از کشتیهای یخ شکن در قطب شمال  از سوی حافظان محیط زیست که شل را مجبور به توقف 2 روزه فعالیتهای حفری کرد، این شرکت اعلام کرد که این فعالیتها از سر گرفته شده است.

گروه حامی محیط زیست «گرین پیس» برای جلوگیری از شکستن یخهای قطب شمال توسط کشتی یخ شکن فیونیکا به مدت چهل ساعت در قایقهای خود در مسیر این کشتی قرار گرفتند.

شرکت شل اعلام کرد: عملیات حفاری در روز پنجشنبه (یکم مرداد ماه) در ساعت پنج بعد از ظهر دوباره فعالیت در ساختار «برگر جی«» در ردیای چوکچی را از سر گرفت.

گفته می شود با رسیدن کشتی یخ شکن 116 متری فونیکا به دکل حفاری شل فعالیت خود را از سرگرفت.

شل اعلام کرد: در روزهای آینده کارکنان این شرکت روی دکل حفاری پولار پاویونیر ترانس اوشن برای تکمیل بخش فوقانی چاه فعالیت خود را آغاز می کنند

در بیانه شل بر تعهد این شرکت به انجام ایمن و مسئولانه فعالیتهای حفاری در این پروژه تاکید و به سابقه طولانی آنها در پروژه های فراساحلی اشاره شده است.

کشتی فیونیکا پنجشنبه (یکم مرداد ماه) پس از توقف از سوی گروه های حامی محیط زیست عازم شد

یک قاضی ایالت متحده امریکا روز پنجشنبه (یکم مرداد ماه) به همه معترضان گفت: در صورت ادامه روند اعتراض و همچنین جلوگیری از فعالیت شرکت شل، معترضان را جریمه می کند.

باراک اوباما، رئیس جمهری آمریکا ماه مه بر ضرورت فعالیت شل در آبهای آلاسکا تاکید کرد، که این نشان دهنده نیاز ایلاتمتحده به تدوام فعالیت این پروژه انرژی است.

برنامه شرکت نفتی شل برای حفاری در قطب شمال با مخالفت شدید فعالان حفاظت از محیط زیست روبه‌رو شده است و این مخالفتها همچنان ادامه دارد.

جمعی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا خردادماه از دولت اوباما خواسته بودند که فعالیتهای حفاری شرکت انگلیسی-هلندی شل را در قطب شمال متوقف کند.

سناتورها همچنین اعلام کردند که حفاری در قطب شمال با تلاشهای رئیس‌جمهوری آمریکا، برای کاهش آلاینده‌های مرتبط با تغییرات آب‌و هوا مغایرت دارد.

کد خبر 244935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =