شبکه خبری سی.ان.بی.سی آمریکا اعلام کرد، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل رکورد زدن تولید اوپک در ماه ژوییه و نگرانی از کاهش تقاضای نفت چین، باز هم کاهش یافت.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، ، آمارهای نامطلوب اقتصادی چین، سرمایه گذاران را نگران کاهش رشد اقتصادی و تقاضای نفت در این کشور کرده است. چین پس از آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است.

به گزارش سی.ان.بی.سی آمریکا، به نظر نمی رسد که عربستان سعودی و دیگر اعضای مهم اوپک در صدد رها کردن سیاست دفاع از سهم بازار باشند، زیرا مطالعات رویترز نشان می دهد، تولید نفت اوپک در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد) به بالاترین سطح آن در چند ماه گذشته رسیده است.

براساس اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، انتظار می رود این کشور نیز به محض لغو تحریم ها، روزانه 500 هزار بشکه و ظرف چند ماه پس از تحریم ها، روزانه یک میلیون بشکه به صادرات نفت خود اضافه کند.

قیمت نفت برنت دریای شمال در اوایل وقت امروز در بازار آیس فیوچرز لندن، به سطح 51.50 دلار در هر بشکه یا کف قیمت از تاریخ دوم فوریه (اواسط بهمن 93) کاهش پیدا کرد. قیمت نفت خام برنت در حال شکستن رکورد طولانی ترین دوره کاهش قیمت هفتگی از اواخر سال 2014 است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در بازار نایمکس نیویورک با 36 سنت کاهش، به 46.76 دلار در هر بشکه رسید و کف قیمت چهارماهه را تجربه کرد.

کد خبر 244954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =