کمک 15 درصدی به سرمایه گذاران طرحهای بهینه سازی مصرف سوخت

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بررسی طرحی جدید و با استفاده از یارانه سود تسهیلات می‌تواند به سرمایه‌گذاران طرحهای بهینه سازی که از بانک تسهیلات می‌گیرد تا سقف 15 درصد کمک کند.

ساسان کاظمی نژاد، مدیر برنامه‌ریزی و سیستمها در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفتگو با خبرنگار شانا در مورد اولویتهای کاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سال 94 گفت: اجرای قانون 1770 و طرحهای ماده 12 قانون رفع موانع تولید از اقدامهای غیرقیمتی و قانون هدفمندی یارانه‌ها که اقدامی قیمتی است در مورد اصلاح قیمتها و بازتوریع درآمد در دستور کار هیئت مدیره این شرکت قرار دارد.

به گفته وی، در راستای اجرای جزء 1 بند ب، تبصره 20 قانون بودجه سال 1394 کل کشور، مبلغ 5 هزار میلیارد ریال اعتبار یارانه سود تسهیلات برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در سال 94 پیش‌بینی شده است که این شرکت می تواند فعالیتهایی همسو با بازتوزیع درآمد انجام دهد.

کاظمی‌نژاد درباره اقدامهای شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره بازتوزیع درآمد تصریح کرد: این شرکت با استفاده از تبصره 20 قانون بودجه 94، طرح یارانه سود تسهیلات را در دستور کار خود دارد و به این منظور در مدیریت برنامه‌ریزی این شرکت، دبیرخانه آن راه‌اندازی شده و جلسات کارگروه آن انجام می‌شود و دستورالعملهای داخلی آن تهیه شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستمها در مورد طرحی جدید که در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در حال بررسی است، ادامه داد: این شرکت با استفاده از یارانه سود تسهیلات می تواند به سرمایه گذاران طرحهای بهینه‌سازی که از بانک تسهیلات می گیرد تا سقف 15 درصد کمک کند.

وی همچنین محاسبه پتانسیل صرفه‌جویی در سه بخش حمل و نقل، صنعت و ساختمان، طرح جامع آمار مصرف سوخت و انرژی در کشور، حمایت از طرحهای تولید مشترک برق و حرارت، تقویت و راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل سبک شهری، حمایت از تولید موتورهای خودروهای سبک با بازدهی بالا، عایق کاری جداره‌های غیرشفاف ساختمانها، بهینه‌کردن مصرف انرژی در واحدهای گلخانه‌ای و اجرای سیستم مدیریت انرژی در شرکتهای اصلی و فرعی وزارت نفت را از برنامه‌های شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در امسال عنوان کرد.

کد خبر 244957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =