۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
  • کد خبر: 244961
تحقق فعالیت 2342 جایگاه CNG در کشور تا پایان امسال

شمار جایگاههای عرضه سی ان جی تا پایان امسال به 2342 باب افزایش خواهد یافت.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که احداث 140 باب جایگاه سی ان جی در دستور کار قرار دارد، به خبرنگار شانا، گفت: تا پایان امسال 80 جایگاه به جایگاههای سی ان جی فعال کشور افزوده خواهد شد و شمار آنها به دو هزار و 342 باب خواهد رسید.

به گفته امیر وکیل زاده هم اکنون 2287 جایگاه سی ان جی در کشور فعالیت می کنند که 25 باب آن امسال تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی شمار جایگاههای سی ان جی فعال تا پایان سال گذشته را 2262 باب اعلام کرد و گفت: با تکمیل زنجیره 80 باب جایگاه سی ان جی تا پایان امسال، شمار کلی این جایگاهها به 2342 باب خواهد رسید.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به این سئوال که ساخت جایگاههای سی ان جی در کشور از برنامه عقب است یا خیر، به شانا گفت: هم اکنون روزانه نزدیک به 20 میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور عرضه و مصرف می شود؛ این در حالی است که ظرفیت عرضه دو برابری این سوخت پاک وجود دارد.

به گفته وی هم اکنون در هر ساعت نزدیک به 2.6 میلیون مترمکعب سی ان جی در جایگاههای کشور عرضه می شود.

وکیل زاده ساعت کارکرد کنونی کمپرسورهای جایگاههای سی ان جی را 7.5 ساعت اعلام و اظهار کرد: این ساعت کارکرد تا 14 ساعت قابل افزایش است؛ بنابراین به لحاظ جایگاه به جز در برخی کلانشهرها مثل تهران، کمبود قابل توجهی احساس نمی شود.

وی ادامه داد: کمبود زمین مناسب احداث جایگاه در نقاط پر تردد و گرانی آن، موضوع مهمی است که ساخت جایگاه سی ان جی را در کلانشهرهایی مثل تهران یا مشهد سخت کرده است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: برای مثال در شهری مانند تهران بنابر دلایل اخیر (زمین و گرانی آن) کمبود جایگاه تنها در نقاط مرکزی، شمال و غرب آن محسوس است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکید کرد: ساخت و توسعه جایگاههای سی ان جی متناسب با شرائط پیش رفته است. ضمن آن که این آمادگی وجود دارد تا با معرفی زمین مناسب (به لحاظ موقعیت) نسبت به این مهم اقدام شود.







کد خبر 244961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =