۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 244967
مصرف 1 میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان غربی

شرکت گاز استان آذربایجان غربی در سه ماه امسال بیش از یک میلیارد و 151 میلیون مترمکعب گاز به بخشهای مصرف تحویل داده است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: از این مقدار، 50 درصد در بخش خانگی و تجاری، 12 درصد در صنایع و 38 درصد در نیروگاهها مصرف شده است.

منصور صادقیان افزود: این شرکت تاکنون به  20 شهرک صنعتی و 687 واحد صنعتی و مصرف کننده عمده گازرسانی کرده است.

وی، دو شهر سرو و سیلوانا را از جمله شهرهای در حال اجرای خط انتقال عنوان کرد و یادآور شد: گازرسانی به شهر مرگن نیز در حال اجراست که با پایان عملیات گازرسانی به این سه شهر، تعداد شهرهای متصل به شبکه سراسری استان به 37 شهر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در ادامه به گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: عملیات گازرسانی به هشت روستای استان آذربایجان غربی با هزینه بیش از ٥٠ میلیارد ریال در حال اجراست.

به گفته صادقیان، با انجام عملیات گازرسانی به هشت روستای محور نوروزلو در آینده‌ نزدیک، ١٠ درصد دیگر از خانوارهای روستاهای شاهین‌ دژ به جمع مشترکان گاز طبیعی خواهند پیوست.

وی ادامه داد: گازرسانی به این روستاها، با اجرای ‌بیش از ٤٧ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه گاز و نصب ٧٧٧ انشعاب انجام می شود.

صادقیان به گازرسانی به ٥٨٠ روستای استان آذربایجان غربی در قالب بند "ق" نیز اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون، بیش از ٣٨٥ روستا از دو هزار و ٧٠٠ روستای این استان (معادل ٣٦ درصد) از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که با تحقق گازرسانی به این تعداد روستا (٥٨٠) از محل بند "ق" روستاهای بهره مند از گاز در این استان به ٥٩ درصد خواهد رسید.

وی، اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به ٥٨٠ روستا را سه هزار و ٥١٧ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: مطابق برنامه ریزیهای انجام شده و در صورت تامین به موقع اعتبارهای مالی، گازرسانی به این تعداد روستا تا پایان سال ٩٦ انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، هم اکنون ٩٨ درصد جمعیت شهری و ٣٦ درصد جمعیت روستایی این استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار دارند.

کد خبر 244967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =