خرید نفت آمریکا از روسیه به بالاترین سطح در 3 سال اخیر رسید

آمریکا در دو ماه ژوئن و ژوئیه به طور میانگین روزانه بیش از 70 هزار بشکه نفت خام از روسیه وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های انگلیسی روز شنبه (10 مردادماه) اعلام کردند که خرید نفت خام آمریکا از روسیه در ماهای ژوئن و ژوئیه به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته رسید.

بنابر بر گزارش موسسه های رصد حمل و نقل کشتی ها، واردات نفت آمریکا از روسیه در ماههای ژوئن و ژوئیه آمریکا با بیش از 70 هزار بشکه افزایش به مجموع  چهار میلیون و 500 هزار بشکه رسید.

آمارها نشان می دهد که پالایشگاهای دلور، نیوجرسی و پنسیلوانیا از بزرگترین پالایشگاه هایی هستند که نفت خام روسیه را در این 2 ماه خریدند کردند.

روزنامه انگلیسی فاینشال تایمزگزارش داد که یکی دیگر از دلایل واردات امریکا مقرون به صرفه بودن این نفت نسبت به نفت برنت است.

دلیل دیگر جهش قابل توجه در واردات نفت آمریکا از روسیه تخفیف در محموله‌هایی است که انتقال نفت به غرب را اقتصادی‌تر کرده است.

این در حالی است که این آمارها شاید بیانگر یک روند کوتاه‌مدت به جای یک رشد پایدار در فروش نفت روسیه به آمریکاست که در بازه زمانی 2009 تا 2010 اغلب روزانه 300 هزار بشکه بود.

صادرات نفت روسیه تنها یک درصد مقدار واردات نفت خام آمریکا را  شامل می شود، واردات نفت ایالات متحده با وجود افزایش تولید در پنج سال گذشته، همچنان بیش از هفت میلیون بشکه در روز است.

کد خبر 244972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =