انتقال فناوری روز رکن اصلی توسعه مناسبات اقتصادی می شود

ایران نباید بازار مصرف کشورهای دیگر شود و شرکتهای خارجی برای ارتقا سطح همکاری با ایران باید فناوریهای روزآمد خود را به داخل انتقال دهند زیرا سرمایه کشور نباید صرف کالاهای مصرفی شود.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار شانا در خصوص تمایل دولت برای اجرای برنامه مشارکت با شرکتهای خارجی برای تولید کالا نه تبدیل‌شدن به بازار مصرف آنها گفت: با برنامه‌ریزی و اراده برای انجام آن، این امر محقق می‌شود زیرا هم اکنون ما از منابع موجود به‌خوبی استفاده نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان این‌که بنیه علمی کشور مطلوب است، افزود: باید همکاری با شرکتهای خارجی برای انتقال فناوری و توسعه دانش در داخل کشور جزئی از اهداف باشد.

وی بابیان این‌که سرمایه کشور نباید صرف بازار مصرف شود، گفت: سرمایه گذاریها باید ماندگار و خلق‌کننده ثروت باشد بنابراین ضروری است از حرکت به سمت بازار مصرف پرهیز شود.

این نماینده مجلس نهم، انتقال فناوری در زمینه کشاورزی، رادیو داروها، صنعت (در بخشهای مختلف آن) و سایر حوزه‌های فناوری را ابعاد اصلی ارتقا سطح مناسبات با شرکتهای خارجی دانست.

وی بابیان این‌که اصل سیاست همکاری با شرکتهای خارجی به‌منظور تولید و صادرات محصول نهایی درست است، افزود: برنامه‌ریزی و اراده برای انجام درست آن رکن تحقق این موضوع است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص این موضع مسئولان که پس از برچیده شدن تحریمها، همچنان سیاستهای اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: خواست عمومی و فرمایش رهبر معظم انقلاب همین است که واکنش مثبت دولت نیز قابل قدردانی است.

 

کد خبر 244973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =