تکمیل ظرفیت مخازن نیروگاه شهید بسطامی با خط لوله امکانپذیر شد

با اتصال نیروگاه شهید بسطامی شاهرود به خطوط لوله انتقال فرآورده، تکمیل مخازن این نیروگاه نخستین بار در استان سمنان از این طریق انجام شد.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق به خبرنگار شانا، گفت: سه مخزن 20 میلیون لیتری نفت گاز این نیروگاه در تیرماه امسال با خط لوله تکمیل ظرفیت شده اند.

حسین ابراهیمی اظهار کرد: در این بازه زمانی با انتقال 38 میلیون و 756 هزار و 452  لیتر نفت گاز از طریق خطوط لوله، ظرفیت این مخازن تکمیل شده است.

به گفته وی، سوخت مایع نیروگاه شهید بسطامی از طریق خط لوله 22 اینچ سمنان – شاهرود و با خط لوله 12 اینچی که در مسیری  به طول1400متر تا نیروگاه کشیده شده است تامین می شود.

ابراهیمی افزایش ضریب اطمینان تامین سوخت مایع نیروگاه، بهبود شرائط کار و ایمنی، کاهش آلودگیهای زیست محیطی، همچنین کاهش هزینه حمل و نقل را از مهمترین مزایای انتقال سوخت به وسیله خط لوله برشمرد و  افزود: نیروگاه شهید بسطامی در زمان اوج فعالیت، روزانه حدود دو میلیون لیتر نفت گاز مصرف می کند.

نیروگاههای برق یکی از عمده ترین مصرف کنندگان گاز در میان واحدهای صنعتی محسوب می شوند که با توجه به میزان مصرف بالای آنها، احتمال کمبود گاز در فصل زمستان نیز محتمل است و استفاده از سوخت مایع به جای گاز این مشکل نیروگاهها را برطرف می کند.

تامین سوخت مایع از طریق خط لوله از سوی منطقه شمال شرق، علاوه بر صرفه جویی موثر در مصرف گاز، از تردد بین جاده ای روزانه 30 تانکر نفتکش بیست هزار لیتری جلوگیری می کند.

کد خبر 244986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =