دولت هیچگاه رقیب بخش خصوصی نبوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت هیچگاه رقیب بخش خصوصی نبوده است، ضمن این که این بخش باید با سیاستهای روشن و مشخص بتواند در شرایط جدید همکاریهای خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (دوشنبه 12 مرداد ماه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: بدون تردید در کنار فعالان بخش خصوصی خواهیم بود و فعالیتهای شما را حمایت خواهیم کرد، زیرا وظیفه دولت در شرایط جدید به وجود آمده حمایت از توسعه فعالیتهای بخش خصوصی و کمک به توانمندسازی این بخش است.

وی افزود: در شرایط فعلی جای بنگاههای صادراتی در سطح جهانی اقتصاد کشور خالی است که باید در این راستا گامهای موثری برداریم.

نعمت زاده تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند در شرایط کنونی این نگرانی وجود دارد که بازار به دست دیگران بیفتد و این در صورتی رخ خواهد داد که ما برنامه و سیاستی نداشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: هیئتهای خارجی که خواهان سرمایه گذاری در کشور هستند باید بدانند ما نیز در بازارهای خارجی آنها سهیم هستیم به گونه‌ای که باید 30 درصد محصولاتی که در قالب سرمایه گذاری مشترک تولید می‌شود، صادر شود.

وی با اشاره به چگونگی انجام سرمایه گذاری مشترک در خارج از کشور، گفت: باید بتوانیم در خارج از مرزها سرمایه گذاری مشترک انجام دهیم که در این راستا باید شرکتهای صادراتی قوی نیز در کشور ایجاد شوند.

کد خبر 244992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =