۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 244996
افت قیمت نفت سود شرکت کونوکو فیلیپس را کاهش داد

کونوکو فیلیپس اعلام کرد که آمار مالی شرکت در سه ماه دوم امسال کمتر از رقمی بود که تحلیلگران برای این شرکت پیش بینی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، مقامهای کونوکوفیلیپس اعلام کردند که این شرکت در نظر دارد هزینه های خود را به دلیل ادامه روند کاهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش دهد. 

این شرکت که در ایالت هوستون آمریکا قرار دارد قرار است هزینه  سرمایه گذاری خود را به میزان 500 میلیون دلار کاهش دهد و به 11 میلیارد دلار برساند.

رایان لانس، مدیر عامل شرکت کونوکو فیلیپس گفت: این شرکت خود را برای نوسان قیمتهای جهانی نفت خام آماده می کند.

قیمت نفت در بازارهای جهانی از 23 ژوئن تاکنون با 20 درصد افت روبرو بوده است در این مدت تقاضای چین برای نفت کاهش داشته و تولید جهانی افزایش یافته.

ایران نیز قرار است پس از پایان تحریمهای غربی علیه این کشور دوباره به بازارهای جهانی بازگردد که این موضوع سبب فشار بیشتر بر مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی می شود.

در سه ماه دوم امسال کونوکو 179 میلیون دلار یا به عبارتی 15 سنت از ارزش هر سهم خود را در بازار سهام از دست داد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این شرکت 2 میلیارد و 100 میلیون دلار سود به جیب زد و هر سهمش در بازار سهام یک دلار و 67 سنت معامله می شد. 

تولید نفت و گاز کونوکو فیلیپس از پروژه های پایدار به جز لیبی یک میلیون و 595 هزار بشکه معادل نفت بوده که نسبت به پارسالبه طور میانگین روزانه 39 هزار بشکه رشد نشان می دهد.

کونوکو همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا پایان امسال تولید خود را  2 تا 3 درصد افزایش دهد. 
کد خبر 244996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =