شرکتهای خارجی می‌توانند با مشارکت داخلیها پروژه اجرا کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بازار سرمایه ایران را ارزشمند خواند و گفت: شرکتهای خارجی برای ارتقا همکاری‌های خود در زمینه اقتصادی به‌خصوص ساخت تجهیزات صنایع نفت و گاز، سرمایه‌گذاری همراه با انتقال فناوری را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، دو روز پیش، بیژن زنگنه وزیر نفت، در برنامه نگاه یک تلویزیون درباره ابراز علاقه شرکتهای خارجی برای حضور در صنعت نفت و دیدار با هیئتهای آلمانی و فرانسوی طی هفته‌های اخیر گفت: بسیاری از کشورها در کلام ابراز علاقه می‌کنند تا روابط تضعیف‌شده خود را بهبود بخشند. ما هم به آن‌ها گفته‌ایم که الآن وضع ایران با گذشته فرق کرده است. اگر به ایران بیایید باید هم سرمایه‌گذاری کنید و هم این‌که فقط به فکر بازار ایران نبوده و به نحوی تولید داشته باشید که بتوان آن‌ها را صادر کرد.

در همین زمینه، امروز (دوشنبه 12 مردادماه) رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تائید موضع وزیر نفت در قبال نحوه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران گفت: بازار ایران از منظر سرمایه ارزشمند است، ازاین‌رو به واردات محض فکر نمی‌شود باید سرمایه‌گذار به منظور مشارکت در تولید و انتقال فناوری به‌خصوص در قسمت تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع بابیان این‌که مشارکت در تولید و صادرات در همه جای دنیا انجام می‌شود، افزود: ایران به‌خصوص در منطقه، دارای فرصت و بازار صادراتی ارزشمندی است.

این نماینده مجلس نهم، این را هم گفت که مشارکت شرکتهای خارجی به‌جای ورود تجهیزات، سالهای گذشته می‌بایست شکل می‌گرفت که کم‌کاری شده است.

رحمانی بابیان این‌که توان خوبی در داخل کشور نهفته است، درباره استفاده بهتر شرکتهای داخلی برای مشارکت با شرکتهای خارجی گفت: صنعتگران علاقه‌مندی نشان می‌دهند از این رو با توجه به ویژگی فعالیت در حوزه ساخت تجهیزات و کالاهای موردنیاز صنعت نفت، می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم‌هایی در همین زمینه، ارتقا توان داده و به توسعه فعالیت‌های خود بپردازند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: در این زمینه، محور کار بخش خصوصی است و دولت تنها چارچوبهای اصلی، رفع موانع، کاستیها و حمایتهای لازم را انجام می‌دهد. ازاین‌رو با استفاده مناسب از فرصتهای پیش رو در حوزه تولید تجهیزات صنایع نفت و گاز می توانیم موفق باشیم.

کد خبر 244999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =