سود بزرگترین شرکت نفتی آمریکا نصف شد

سود شرکت آمریکایی اکسون موبیل به دنبال سقوط قیمت نفت در سه ماه دوم امسال با افت 50 درصدی به پایین ترین سطح از سال 2009 رسید.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، سود اکسون موبیل در سه ماه دوم امسال به چهار میلیارد و 190 میلیون دلار رسید یا یک دلار برای هر سهم رسید، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال هشت میلیارد و 780 میلیون دلار یا 2 دلار و پنج سنت برای هر سهم بود.

 درآمدهای این شرکت آمریکایی در دوره مورد بررسی با 33 درصد افت به 74 میلیارد و 110 میلیون دلار رسید.

هزینه های سرمایه گذاری اکسون موبیل در سه ماه دوم امسال به هشت میلیارد و 260 میلیون دلار رسید، در حالی که این رقم در سه ماه سوم پارسال 9 میلیارد و 800 میلون دلار بود.

اکسون موبیل، بزرگترین و ثروتمندترین شرکت نفتی آمریکا گزارش داد در حالی که افزایش حاشیه سود پالایشی نتوانست افت درآمدهای حاصل از بخش اکتشاف و تولید را جبران کند، دریافتی این شرکت در دوره مورد بررسی به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسید.

رکس تیلرسون، مدیرعامل اکسون موبیل اعلام کرد که نتایج مالی این شرکت در سه ماه دوم امسال نشان دهنده تاثیر منفی شرایط قمت بازار کالاست.

سود بخش بالادستی در سه ماه دوم امسال با 74 درصد افت به 2 میلیارد و 30 میلیون دلار رسید، این در حالی است که پروژهای آمریکایی این شرکت با زیان همراه بود.

پیش بینی اکسون موبیل از قیمت نفت از رقم 98 دلار و 55 سنت برای هر بشکه به 54 دلار و 6 سنت برای هر بشکه تغییر یافت و میانگین قیمت گاز طبیعی از چهار دلار و 46 سنت برای هر یکهزار متر مکعب به 2 دلار و 31 سنت برای هر بشکه تغییر کرد.

تولید نفت و گاز اکسون موبیل با 3.6 درصد رشد به چهار میلیون بشکه معادل نفت رسید.

سود این شرکت آمریکایی در بخشهای پایین دستی و پتروشیمی که با افت قیمت نفت کسب و کار در این بخشهای بهبود می یابد، با رشد همراه بود.

سود بخش پالایش و بازاریابی یا بخشهای بالادستی با بیش از 2 برابر شدن به یک میلیارد و 150 میلیون دلار رسید، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال 711 میلیون دلار بود.

سود بخش تولید مواد شیمیایی اکسون موبیل با 48 درصد رشد به یک میلیارد و 250 میلیون دلار رسید، این در حالی است که کاهش هزینه خوراک سبب  افزایش حاشیه سود می شود.

کد خبر 245000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =