۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 245020
افزایش سود استات اویل در 3 ماه دوم 2015

شرکت نروژی استات اویل اعلام کرد که در سه ماه دوم امسال سود بیشتری از آنچه پیش بینی می شد، به دست می آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، استات اویل اعلام کرد که سود این شرکت در این دوره بهتر از رقمهای پیش بینی شده بود و  این شرکت توانسته است با وجود کاهش قیمت نفت سود سهام خود را حفظ کند.

این شرکت که توانست در سه ماه دوم امسال خود را از زیان خالص سه ماه نخست در پی کاهش ارزش داراییهایش در صنعت شیل اویل آمریکا رها کند، مخارج سرمایه گذاری خود را کاهش داد، اما  هزینه های اکتشاف و تولید را ثابت نگه داشت.

استات اویل اعلام کرد که سود تعدیل شده عملیاتی آن در این دوره به 22 میلیارد و 400 میلیون کرون نروژ رسید که معادل یک میلیارد و 750 میلیون پوند است. البته این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته 32 میلیارد و 300 میلیون کرون بود. 

برآورد تحلیلگران از سود این شرکت در این دوره تنها 19 میلیارد و 500 میلیون کرون بود که استات اویل توانست بیشتر از آن را در این مدت به جیب بزند. 

سود خالص تعدیل شده شرکت در این مدت هفت میلیارد و 200 میلیون کرون بود که این رقم هم از نظر تحلیلگران باید پنج میلیارد و 600 میلیون کرون می شد.

این درآمد در پی رشد چهار درصدی تولید شرکت در این مدت با وجود فروش برخی داراییهای آن به دست آمد. همچنین تقویت سود حاصل از عملیات پالایش این شرکت نیز به دلیل کاهش قیمت نفت از دلایل افزایش سود شرکت در این مدت به شمار می رود.

کد خبر 245020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =