افزایش همکاریهای پژوهشگاه صنعت نفت با کشورهای اروپایی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به حضور کشورهای غربی در همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز که از سوی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود، گفت: پژوهشگاه آمادگی کامل برای ادامه همکاریها و ارتباطات جدید با کشورهای خارجی در تمام حوزه های صنعت را دارد.

حمیدرضا کاتوزیان در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ١+٥ اظهار کرد: با این توافق و شروع رابطه دوباره با شرکتها و موسسات خارجی بویژه اروپاییها، همکاری مثبتی میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکتهای خارجی شکل می گیرد.

وی افزود: در زمینه انتقال فناوری و تولید دانش فنی می توان با شرکتهای خارجی همکاری کرد و با کمک تجارب و دانش آنها پروژه های صنعتی را به سرانجام رساند.

کاتوزیان با اشاره به همکاری گذشته و کنونی پژوهشگاه صنعت نفت با شرکتهای خارجی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت علمی و پژوهشی بالا در این پژوهشگاه، آمادگی کامل برای ادامه همکاریها و ارتباطات جدید در حوزه های بالادست، پایین دست و انرژی و محیط زیست وجود دارد.

وی به سخنان رئیس جمهوری دراین باره که پس از توافق صورت گرفته و همکاریهایی که به وجود خواهد آمد نباید ایران به یک کشور مصرف کننده بدل شود، اشاره کرد و گفت: رونق گرفتن تجارت در کشور نباید به این معنا باشد که کالاهای مصرفی مردم وارد کشور شوند و کشور به یک کشور مصرف کننده و بدون تولید بدل شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در باره افزایش دانش فنی و فناوریهای روز اظهار کرد: شرکتهای نفتی و صنعت نفت نباید نگاه رو به خارج داشته باشند و نباید به سمتی روند که دانش فنی و فناوریهای موجود به طور کامل از خارج از کشور تأمین شود و بهایی به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی داخل کشور داده نشود.

کاتوزیان با بیان این که کشورهای خارجی بیشتر تمایل به در اختیار گذاشتن دانش در قالب تجهیزات و فرآیندها دارند و نه خود دانش، تصریح کرد: مسئولان شرکتهای بزرگ نفتی باید به این موضوع توجه داشته باشند تا به هیچ وجه کشوربه یک بازار مصرف بدل نشود و تولید دانش و فناوری در کشور دچار غفلت نشود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تأکید وزیر نفت بر حرکت به سمت خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی افزود: اگر این موضوعها را سرلوحه فعالیتهایمان قرار دهیم، بی شک در تعامل با کشورهای خارجی موفق خواهیم بود.

کاتوزیان با بیان این که ادامه همکاریهای پژوهشگاه صنعت نفت با شرکتهای خارجی پس از توافق هسته ای انجام شده، بهتر شده است، یادآور شد: ارتباطات شرکتهای خارجی بویژه اروپاییها با پژوهشگاه بسیار مثبت تر شده و بسیار بازتر عمل می کنند و دعوت حضور در ایران و شرکت در کنفرانسها، سمینارها و بازدید از پژوهشگاه را بخوبی می پذیرند.

وی به تمایل بازدید نمایندگان کشورهای اروپایی از پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی همچنین علاقمندی خود را به حضور در همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز در ایران که از سوی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود اعلام کرده اند.

کد خبر 245022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =