لزوم گسترش همکاریهای ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه نفت و انرژی

رئیس جمهوری در دیدار وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان بر لزوم گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه نفت و انرژی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری مشترک دو کشور در دریای خزر می‌تواند آغاز مناسبی برای سرمایه گذاریهای مشترک در بخشهای مختلف نفت و گاز باشد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه 13 مردادماه) در دیدار شاهین مصطفی یف، وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و آذربایجان، با اظهار خرسندی از ایجاد پیشرفت در توسعه روابط دو کشور در دو سال اخیر، تلاش برای رسیدن مناسبات تهران، باکو به جایگاه شایسته دو ملت را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو کشور ظرفیتهای فراوانی در زمینه های مختلف برای توسعه بیش از پیش روابط و همکاریها دارند.

وی با بیان این که بعد از توافق هسته‌ای شرکتهای متعددی از سراسر دنیا خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند افزود: بدیهی است همسایگان و از جمله جمهوری آذربایجان در این زمینه، اولویت دارند.

روحانی با اشاره به این که کریدور شمال، جنوب در تحکیم روابط دو کشور جایگاهی ویژه‌ دارد تصریح کرد: جمهوری آذربایجان می‌تواند دروازه ایران برای ارتباط با منطقه قفقاز باشد و آذربایجان نیز می‌تواند از طریق ایران به خلیج فارس و دریای عمان در زمینه دیگر مناطق دنیا قرار گیرد، از این رو ضروری است برای استفاده از این ظرفیت، همکاریهای خود را تقویت کنیم.

رئیس جمهوری همکاری در زمینه نفت و انرژی را یکی دیگر از موارد مهم در تحکیم روابط و همکاریهای دو کشور دانست و عنوان کرد: سرمایه گذاری مشترک دو کشور در دریای خزر می‌تواند آغاز مناسبی برای سرمایه گذاریهای مشترک در بخشهای مختلف نفت و گاز باشد.

شاهین مصطفی یف، وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک موفقیت بزرگ کشورمان در موضوع هسته‌ای گفت: دولت و ملت آذربایجان از این دستاورد و موفقیت بزرگ دولت ایران بسیار خوشحال است و مطمئن هستیم که این توافق به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود و می‌تواند دستاوردهای بسیار مفیدی برای ملتها داشته باشد.

وی با بیان این که روابط و همکاریهای دو کشور پس از دیدار روسای جمهوری ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی در حال پیشرفت است، به هیئت بلندپایه اقتصادی همراه خود در سفر به تهران اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان مصمم است با همه توان مناسبات خود را با ایران در زمینه های مختلف از جمله در بخشهای انرژی، تجارت، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و بانکداری بیش از پیش گسترش دهد.

کد خبر 245026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =