همکاریها سبب انتقال فناوری می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استقبال اقتصادی از سرمایه گذاران خارجی در چارچوب اقتصاد مقاومتی سازنده است زیرا ایران از منظر دستیابی به فناوری در سطح خوبی است اما برای بروز آن و آسان کردن ادامه مسیر می‌توان از ظرفیتهای خارجی استفاده کرد.

حجت الله درویش پور در گفتگو با خبرنگار شانا، امروز (سه‌شنبه 13 مردادماه) بابیان این‌که حضور شرکتهای خارجی نباید تنها جنبه عمرانی داشته باشد، اظهار کرد: در این نوع از همکاریها افزون بر سرمایه گذاریها باید انتقال فناوری صورت پذیرد تا سطح فناوری داخلی افزایش یابد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان این‌که استقبال از انتقال فناوری، رشد آن را طی این سالها در داخل کشور نفی نمی‌کند، افزود: ایران از منظر دستیابی به فناوری در سطح خوبی است اما برای بروز آن و آسان کردن ادامه راه برای توسعه و ارتقا می‌توان از ظرفیتهای خارجی استفاده کرد.

این نماینده مجلس نهم یادآوری کرد: شرکتهای خارجی پس از حضور در ایران نباید به‌گونه‌ای عمل کنند که میزبان از اطلاعات و روند انتقال فناوری محروم باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به رویکرد دولت برای توسعه مناسبات اقتصادی مبنی بر تولید مشترک و انتقال فناوری، آن را درست خواند و افزود: امر مشارکت خود سبب انتقال فناوری است. بنابراین، همکاری تسهیل‌کننده انتقال فناوری است.

این نماینده مجلس نهم درباره موضع دولت مبنی بر ادامه مسیر در چارچوب اقتصاد مقاومتی باوجود گشایشهای سیاسی اخیر تصریح کرد: ما از ورود سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کنیم اما به حسن نیت خارجی ها اطمینانی نیست بنابراین ممکن است با بهانه‌جویی از ادامه همکاریها صرف‌نظر کنند ازاین‌رو هر نوع استقبال اقتصادی مبتنی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی خواهد بود زیرا بدون حضور آنها ما نیز کارهای فراوانی می‌توانیم انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به تأخیر در برداشت از میدانهای مشترک براساس برنامه‌ها گفت: در این حوزه رقبا بیشتر برداشت می‌کنند. بنابراین ضرورت دارد با توجه به فضای پیش‌آمده سرمایه گذاریها نیز افزایش یابد.

عضو فراکسیون نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با اشاره به سخن وزیر نفت مبنی بر این‌که ایران به‌محض برچیده شدن تحریمها صادرات نفت خود را افزایش می‌دهد، افزود: وزیر نفت اعلام کرده است با رفع تحریمها 500 هزار بشکه به صادرات نفت می‌افزاید. بنابراین برای تحقق سیاست جدید روند سرمایه گذاریها در طرحهای توسعه‌ای نفت باید تسهیل شود.
کد خبر 245043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =