عملیات اجرائی احداث تصفیه خانه فاضلاب پالایشگاه بیدبلند آغاز شد

مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرائی پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شرکت پالایش گاز بیدبلند برگزار شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: همسو با اهداف کلان شرکت ملی گاز ایران در خصوص حفظ و صیانت از محیط زیست، کاهش و کنترل آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت آب، پروژه ای تحت عنوان احداث تصفیه خانه فاضلاب انسانی در شرکت پالایش گاز بیدبلند برنامه ریزی، تامین اعتبار و پس از مطالعات مهندسی و طراحیهای لازم توسط مشاور طرح، آغاز شد.

علی محمد پوررضا افزود: هدف از اجرای این پروژه، تصفیه فاضلاب انسانی پالایشگاه و کاهش پارامترهای COD و BOD و همچنین Total coli form و TSS در حد استاندارهای مورد نظر سازمان محیط زیست بمنظور استفاده از آب خروجی تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز پالایشگاه است.

وی یادآور شد: این تصفیه خانه دارای یک مخزن متعادل کننده، دو پکیج فلزی تصفیه فاضلاب انسانی شامل بخش هوادهی، دمنده های هوا، مخزن کلر، دستگاه کلریناتور و Air lift pump  و همچنین مخزن پساب تصفیه شده است.

پوررضا با اشاره به این که این پروژه یکی از اقدامهای ارزشمند این شرکت در زمینه کنترل آلاینده های زیست محیطی است، اعلام کرد: این پروژه با هدف پیشگیری از تاثیر مخرب فاضلاب انسانی بر منابع و آبهای زیرزمینی و همچنین برای استفاده مجدد از پساب تصفیه شده با توجه به مشکل کم آبی در این منطقه طراحی و طبق برنامه زمانبندی در نیمه نخست سال 95 به بهره برداری می رسد.

کد خبر 245047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =