درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساختها و اجرای طرحهای کلان هزینه شود

رئیس جمهوری تاکید کرد: درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساختها و اجرای طرحهای کلان برای نسلهای آینده هزینه شود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (پنجشنبه 15 مردادماه) در جلسه شورای اداری سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم گفت: امروز و پس از توافق وین دولت وظیفه خود می‌داند که شرائط را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیش از پیش فراهم کند.

وی با تاکید بر این که نظام اقتصادی کشور باید مبتنی بر تولید باشد و نه توزیع، افزود: باید مدیران همه بخشها بیندیشند که چگونه می‌توانند مولد باشند و مرکز تولید را تقویت کنند.

روحانی تصریح کرد: پول نفت نباید صرف هزینه های جاری نظیر حقوق کارمندان شود، بلکه باید این درآمدها به سرمایه گذاری در طرحهای کلان برای نسلهای آینده بدل شود.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساختها و اجرای طرحهای کلان برای نسلهای آینده هزینه شود، از استانداران و فرمانداران کشور خواست تا با به کاربستن همه توان خود به دنبال راهکارهایی باشند که منجر به سرمایه گذاری غیردولتی و افزایش تولید بدون اتکا به بودجه دولتی شود.

وی ادامه داد: در دیدار مقامها و هیئتهای خارجی که در روزهای اخیر افزایش داشته است، به صراحت گفته‌ایم مبنای کار این است که سرمایه و فناوری به ایران آورده شود و با یکدیگر صادرات مشترک داشته باشیم.

روحانی با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم عنوان کرد: هدف ما اجرای طرحهای زیربنایی بوده و از تخصیصهای انجام شده به طرحهای حمل و نقل و ایجاد شبکه فاضلاب شهری با توجه به اهمیت تردد مردم به تهران و کمبود آب در منطقه و کشور می‌توان به این موضوع پی‌برد.

 

کد خبر 245135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =