ایرنا در مسیر بالندگی و توسعه

جایگاه مهم خبرگزاریهای ملی در مقابله با تهاجم فرهنگی و سلطه امپریالیسم خبری بر کسی پوشیده نیست و ایرنا هم در این مسیر با تکیه بر ارزشهای فرهنگی ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه روزافزون قرار گرفته است.

امروز، نوزدهم مردادماه، ایرنا(خبرگزاری جمهوری اسلامی) 81ساله شد. این نهاد مهم خبری، پلی واسط میان نظام حکومتی و مردم ایران بوده است و از آغاز که فعالیت خود را تحت عنوان خبرگزاری پارس آغاز کرد، در حد مقدورات خود به انجام وظیفه پرداخت.
ایرنا، نهادی است که گرچه از دل نیازهای سیستمهای حکومتی ایران برآمده است، اما باتوجه به رسالتی که نیروهای خدوم و توانمند خبری آن برای خود از آغاز متصور بوده اند، در طی سالیان همواره کوشیده است بر منافع مردم پای فشرد و رسالت خود را ایفا کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، با درک همین رسالت بوده است که از آغاز بر مبارزه با امپریالیسم خبری تاکید داشته و به یک مرجع مطمئن خبری در مقابل هژمونی خبرگزاریهای غربی بدل شده است. ایرنا در روزگاری که یونایتدپرس، آسوشیتدپرس و رویترز، با ارسال میلیونها کلمه خبر بر بازار اطلاع رسانی جهان سلطه داشتند، در محدوده بضاعت و توان تکنیکی و فنی موجود، مهمترین خبرهای منطقه را پوشش داد تا ابزار تبلیغاتی غربیها را از آنان بگیرد به نحوی که به یکی از مراجع مطمئن خبری جنبش عدم تعهد و نهادهای مستقل بین المللی بدل شد.
البته همواره بوده اند نهادها و سازمانهایی که از جایگاه سیستمی کوشیده اند ایرنا را در مسیر تندباد منافع صنفی و گروهی و حزبی قرار دهند، با این همه بدنه خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره در مسیر تحقق اهداف ملی حاضر بوده و به فعالیت خود در جهت رسالتهای اصیل خود پرداخته است.
اینک در هشتاد و یک سالگی، ایرنا نهادی تناور و قوی در عرصه کار خبر است. نهادی که حضور آن می تواند با تکیه بر تجربه سالیان، به ارتقای کار اطلاع رسانی در ایران و منطقه کمک کند. از همین روست که باید و می توان این اقتدار را پاس داشت.
هشتاد و یک سالگی ایرنا را به همه همکاران عزیزمان در این نهاد بالنده شادباش می گوییم و به سهم خود برای همه آنان در خدمت به آرمانهای بلند جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق می کنیم.

 

حمیدرضا زاهدی

کد خبر 245280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =