رشد صنعت نفت با لغو تحریمها شتاب می گیرد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: رفع تحریمها نقش مهمی در بروز رسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رکن الدین جوادی امروز (چهارشنبه، 21 مردادماه)  در حاشیه رونمایی از هشت پروژه جهاد دانشگاهی در حوزه نفت و گاز در مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی در کرج، در جمع خبرنگاران، افزود: هرچند بخش زیادی از این محدودیتها با همت جوانان ایرانی به فرصت تبدیل شد، اما توافق هسته ای نقش تاثیرگذاری در به روز رسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.

وی ادامه داد: توافق هسته ای و رفع تحریمها به طور قطع در دستیابی ایران به دانش روز و منابع فنی بین المللی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جوادی درخصوص همکاری شرکت نفت با جهاد دانشگاهی در پروژه های نفت و گاز نیز گفت: همکاری و همیاری نفت و جهاد دانشگاهی در حال شتاب گیری و توسعه است و امیدواریم با حفظ روند فعلی اثرات قابل قبولی از خود برجای بگذاریم.

وی درباره گسترش فعالیتهای دانش بنیان در صنعت نفت، گفت: در این زمینه هم بودجه تخصیص داده ایم و هم برای کارهای دانش بنیان مصوبات و کارگروه های تخصصی درنظر گرفته ایم.

استفاده از 20 درصد توانمندی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی نیز به خبرنگاران، گفت: هم اکنون 20 درصد از توانمندیهای جهاد دانشگاهی در حال بکارگیری است و با ایجاد بسترهای مناسب و همکاری سازمانهای مختلف این روند رشد چشمگیرتری پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا طیبی درخصوص هشت طرح رونمایی شده با همکاری شرکت ملی نفت ایران، گفت: طرحهای رونمایی شده مهم و تاثیر گذار است و نمی توان گفت که یکی بر دیگری ترجیح داشته است.

وی افزود: دانش طراحی و انتخاب تجهیزات در این طرح ها ایرانی بوده و در داخل ساخت شده است و به این واسطه از لحاظ قیمت تمام شده 60 تا 70درصد کمتر از نمونه های خارجی بوده است.

کد خبر 245331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =