قیمت نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسید

کاهش ارزش یوان چین و تازه ترین برآوردهای گزارش ماهانه اوپک قیمتهای جهانی نفت خام را در پایان معاملات دیروز (سه شنبه، 20 مردادماه) بازار بورس نیویورک و لندن کاهش داد.

به گزارش خبرگزاریرویترز از نیویورک، پس از نگرانیها درباره تقاضای نفت خام چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، به دلیل کاهش ارزش یوان و انتشار گزارش ماهانه اوپک مبنی بر تدوام رشد تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک با وجود افت قیمتهای جهانی نفت، قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نفت به پایین ترین سطح خود در 6 سال گذشته رسید.

معامله گران اعلام کردند که توقف فعالیت یک پالایشگاه نفتی متعلق به شرکت انگلیسی بی پی در وایتینگ ایالت ایندیانا که می تواند برای حدود یکماه ادامه داشته باشد و توقف تولید روزانه 240 هزار بشکه فرآورده های تقطیری این پالایشگاه، نیز قیمتهای جهانی نفت خام را تحت فشار قرار داد.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با یک دلار و 88 سنت افت (بیش از 4 درصد) به 43 دلار و هشت سنت برای هر بشکه رسید، که پایین ترین سطح از مارس 2009 به شمار می آید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات بازار آسی یی لندن (ICE) با یک دلار و 23 سنت کاهش (2.4 درصد) به 49 دلار و 18 سنت برای هر بشکه رسید.

روند کاهشی قیمتهای نفت خام پس از گزارش موسسه نفت آمریکا (ای پی آی)، یک موسسه صنعتی، مبنی بر کاهش کمتر از حد انتظار ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در هفته گذشته، ادامه یافت.

طارق ظاهر، عضو هیئت مدیره تایچ کپیتال ادوایزرز مستقر در لورل هالو در نیویورک در این باره گفت: اکنون موقع فروش سلفهای نفتی است.

این تحلیلگر بازار نفت نیز معتقد است که قیمتهای جهانی نفت خام به 30 یا کمتر از این سطح می رسد.

پس از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی، ارزش یوان چین با حدود 2 درصد افت به پایین ترین سطح در سه سال گذشته رسید.

اوپک نیز پیش بینی خود از عرضه نفت خام کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی را روزانه 90 هزار بشکه افزایش داد و شرایط پیش رو نشان از این دارد که تدوام روند کاهشی قیمتهای نفت خام نیز نتوانسته اس سبب کند شدن روند رشد تولید کشورهای غیر عضو اوپک شود.

کد خبر 245353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =