برداشت روزانه ٥٠ هزار بشکه نفت از میدان مشترک چنگوله

با اجرای طرح توسعه میدان نفتی چنگوله، روزانه 50 هزار بشکه نفت از این میدان مشترک با کشور عراق برداشت می‌شود.

علی عباسی لرکی، مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در گفتگو با خبرنگار شانا میدان نفتی چنگوله را از میدانهای مهم حوزه اناران دانست و گفت: با توجه به این که قرار شده میدان، همزمان با رونمایی مدل تازه قراردادهای نفتی در لندن به سرمایه‌گذاران معرفی شود، انتظار داریم با تکمیل طرح توسعه آن، روزانه 50 هزار بشکه از این میدان مشترک که با عراق مشترک است، برداشت شود.  

وی ارزیابی اولیه از حجم سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان نفتی چنگوله را 2.2 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: هم اکنون فعالیتهایی مانند لرزه‌نگاری سه بعدی، تعیین محل استقرار چاهها و اقدامهای زیربنایی مانند پاکسازی میدان و احداث جاده‌های دسترسی برای توسعه میدان انجام شده تا به محض مشخص شدن سرمایه‌گذار، توسعه میدان نفتی چنگوله آغاز شود. 

عباسی لرکی با بیان این‌که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته برای برداشت از این میدان باید 19 حلقه چاه حفاری شود، گفت: توسعه میدان در 2 فاز طراحی شده که در فاز نخست که تولید زودهنگام است 15 هزار بشکه در روز برداشت خواهد شد و با اجرای فاز دوم نیز تولید به 50 هزار بشکه در روز می رسد.

به گفته مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله، این میدان پیش از این میدان مستقل در نظر گرفته شده بود، اما با انجام عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی و تعبیر و تفسیر آن، اشتراک ساختمانی میدان چنگوله با میدان نفتی آذر اثبات شد، به نحوی که نامه رسمی مدیریت اکتشاف در مورد تائید مشترک بودن میدان نفتی چنگوله ارائه شده و این موضوع دیگر محرز شده است. 

به گزارش شانا، میدان نفتی چنگوله که مشترک بودن آن با میدان نفتی آذر اثبات شده، با میدان نفتی بدره در عراق مشترک است، این میدان هم اکنون تحت اداره و حیطه وظایف شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد.

کد خبر 245354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =