۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 245368
تحریمهای سوئیس علیه ایران لغو شد

کابینه سوئیس دیروز (چهارشنبه، 21 مردادماه) تصمیم گرفت تحریمهای ایران را که از ژانویه 2014 تعلیق شده بود، امروز (پنجشنبه، 22 مرداد ماه) لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری سوئیس اینفو، تصمیم کابینه سوئیس برای لغو تحریمهای ایران که از روز پنجشنبه اجرایی می شود، در پی توافق جامع هسته ای تهران و کشورهای گروه 1+5 در وین اتریش در 14 ژوئیه (23 تیرماه) رخ داده است.

تحریمهای تعلیق شده، محدودیتهای پیش روی معاملات فلزات گرانبها، موارد مورد نیاز برای تجارت و حمل و نقل نفت خام، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران علاوه بر آن بیمه، بیمه اتکایی برای چنین معامله هایی را شامل می شود.

لغو تحریمهای تعلیق شده نیز بخشهای مالی را برای انتقال پول به تهران و از سوی دولت ایران که هم اکنون 10 برابر شده است، شامل می شود.

کابینه سوئیس اعلام کرد: تصمیم برای لغو تحریمها ایران از روز پنجشنبه به منظور حمایت از توافق جامع هسته ای و پیگیری روند اجرایی شدن آن و نشان دادن اطمینان این کشور اروپایی به اهداف سازنده طرفهای مذاکره کننده، اجرایی می شود.

از زمان توافق جامع هسته ای وین، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال برداشتن تحریمهای ایران هستند، همچنین برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سازمان مل متحد تصویب شد.

کابینه سوئیس اعلام کرد که بر روند اجرایی شدن برجام نظارت می کند و تلاشهای خود را برای حمایت از برجام ادامه می دهد.

دولت سوئیس عنوان کرد که برجام دورنما و فصل تازه ای از روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی با ایران را رقم می زند.

بزرگترین معامله گران نفت جهان شرکتهای نظیر ویتول، گلنکور و ترافیگورا سوئیسی هستند.

کد خبر 245368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =