بنیانگذار پارس جنوبی، جاسک را هم خواهد ساخت

مشاور رئیس جمهوری گفت: منطقه پارس جنوبی در زمان زنگنه اول ساخته شد و هم اکنون نیز شاهد ساخت و توسعه منطقه مهم اقتصادی، صنعتی جاسک در زمان زنگنه دوم هستیم.

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری و رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در گفتگو با خبرنگار شانا، به موضوع تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی جاسک در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ایجاد منطقه مهم اقتصادی و صنعتی در جاسک اقدام بزرگی بود که توسط شخص وزیر نفت به سرانجام رسید.

وی منطقه پارس جنوبی را یکی از مهمترین مناطق ویژه اقتصادی انرژی کشور دانست و افزود: منطقه پارس جنوبی در زمان زنگنه اول ساخته شد و هم اکنون نیز شاهد ساخت و توسعه منطقه مهم اقتصادی، صنعتی جاسک در زمان زنگنه دوم هستیم.

ترکان تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد منطقه آزاد اقتصادی، صنعتی جاسک، احداث و ساخت پایگاه صادراتی نفت در این نقطه مشابه منطقه خلیج فارس است.

مشاور رئیس جمهوری به انتقال پالایشگاه نفت فوق سنگین هرمز به منطقه جاسک اشاره و عنوان کرد: این مهم می‌تواند جاسک را به قطب چهارم پتروشیمی کشور بدل کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به این که با همت و تلاش وزارت نفت منطقه جاسک به عنوان انبار نفت کشور و پایانه صادراتی نفت ایران شناخته خواهد شد افزود: بندر امام خمینی(ره)، منطقه پارس جنوبی و چابهار به ترتیب سه قطب نخست پتروشیمی کشور محسوب می‌شوند که با تلاشهای دولت دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری و شخص وزیر نفت، جاسک به قطب جدید پتروشیمی ایران بدل خواهد شد.

کد خبر 245765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =