خط لوله ششم به 2 خط سراسری متصل شد

عملیات ایجاد ارتباط و اتصال خط لوله ششم سراسری به خطوط سوم و دهم سراسری با هدف افزایش قدرت مانور عملیاتی شبکه انتقال گاز کشور انجام شد.

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز به خبرنگار شانا گفت: افزایش کارآیی و بالابردن ضریب ایمنی خطوط لوله سراسری انتقال گاز همواره یکی از رسالتهای مهم این منطقه بوده است.

علی نصیحت کن افزود: با توجه به برنامه افزایش تولید گاز در فازهای توسعه ای پارس جنوبی و به منظور استفاده حداکثری از شبکه موجود انتقال کشور، پروژه ایجاد رابط بین خطوط ششم، سوم و دهم سراسری انتقال گاز برنامه ریزی و اجرا شد.

وی، افزایش قدرت مانور عملیاتی شبکه انتقال گاز کشور و همچنین ارتقای ضریب ایمنی خط لوله ششم سراسری را از اهداف مهم و اساسی این پروژه برشمرد.

به گفته نصیحت کن، تمام مراحل اجرایی این پروژه شامل تخلیه گاز، برشکاری، نصب اتصالات و جوشکاری توسط کارکنان این منطقه با رعایت موارد ایمنی اجرا و پایان یافته است.

سرپرست منطقه 10 عملیات انتقال گاز اعلام کرد: اجرای این عملیات از 19 مردادماه آغاز و در کوهتاهترین زمان ممکن به پایان رسید.

به گزارش شانا، خط لوله ششم سراسری به طول 610 کیلومتر و با ظرفیت 110 میلیون مترمکعب در روز از عسلویه- بیدبلند- اهواز عبور می کند و پنج ایستگاه تقویت فشار وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.

بر پایه این گزارش، خط لوله سوم سراسری به طول یکهزار و 267 کیلومتر با ظرفیت 90 میلیون مترمکعب در روز از مسیر عسلویه- کنگان- ساوه – رشت عبور می کند و 9 ایستگاه تقویت فشار، وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.

بر همین اساس، خط لوله دهم سراسری (لوپ) به طول 632 کیلومتر با ظرفیت 70 میلیون مترمکعب در روز از مسیر کنگان- پتاوه- اصفهان عبور می کند و سه ایستگاه تقویت فشار وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.



کد خبر 245792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =