علاقمندی کره جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت از علاقمندی کره جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریمها خبر داد.

منصور معظمی پس از دیدار با  وو تائه، معاون وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که شرکتهای کره ای علاقمند به حضور در ایران پسا تحریم هستند، تصریح کرد: نمایندگان شرکتهای کره جنوبی در این دیدار برای حضور در پروژه های بالادستی نفت و گاز، انتقال تکنولوژی، افزایش برداشت نفت خام ومیعانات گازی و  خرید ال ان جی اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که رابطه ایران و کره جنوبی یک رابطه سنتی است، افزود: قطعا با لغو تحریمها روابط ایران و کره جنوبی به سطح خوبی خواهد رسید و همکاری فنی و توسعه ای دو کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شانا، وزیر نفت نیز پس از دیدار با هیئت کره جنوبی که روز یکشنبه ( یکم شهریورماه) انجام شد با بیان این که ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلفی می توانند همکاری داشته باشند، درباره مبادلات نفتی دو کشور گفت: کره جنوبی پیش از اعمال تحریمها، روزانه  180 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کرد که این میزان هم اکنون اندکی بیش از 100 هزار بشکه است.

وی با بیان این که کره جنوبی موافقت خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده است، تصریح کرد: همانطور که وزیر زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد تصمیمات اصلی بعد از لغو رسمی تحریمها گرفته می شود.

وزیر نفت با بیان این که بخشهای مختلف خصوصی و دولتی ایران و کره جنوبی می توانند در زمینه های مختلف مثل برداشت نفت خام، سرمایه گذاری در بخش ال ان جی و سرمایه گذاری در فعالیتهای پتروشیمی همکاری گسترده ای داشته باشند، تاکید کرد: ایران امروز با ایران قبل از تحریمها چه از نظر زیربناها و چه از نظر توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی تفاوت زیادی کرده است و شرکتهای خارجی باید برای حضور مجدد در ایران به این موضوع توجه کنند.

زنگنه به سابقه همکاری ایران و کره جنوبی و آشنایی شرکتهای دو کشور با یکدیگر اشاره کرد و درباره همکاریهای بیمه ای دو کشور نیز گفت: دراین دیدار به این موضوع نیز پرداخته و از آنها خواسته شد بیمه های دولتی کره جنوبی، فاینانس پروژه های ایرانی را پوشش دهند.

وی افزود: ایران و کره جنوبی بسیار امیدوارند که بتوانند بنیان روابط جدیدی را نه تنها برای حضور در ایران بلکه برای حضور در منطقه ای بزرگ که ایران مرکزیت آن را داشته باشد، بنا بگذارند.

 

کد خبر 245902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =