تولید نفت وگاز در دولت یازدهم کاهش نیافته است

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: آمارهای موجود و گزارش عملکرد وزارت نفت در دولت یازدهم نشان می‌دهد که تولید نفت و گاز در این دولت کاهش نیافته است.

به گزارش خبرنگار شانا، منصور معظمی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی با اشاره به اظهارنظرهای صورت گرفته مبنی بر کاهش  تولید و صادرات نفت در دولت یازدهم، افزود:  آمارهای موجود و گزارش عملکرد وزارت نفت در دولت یازدهم نشان می‌دهد که تولید نفت و گاز در این دولت کاهش نیافته است؛ به نحوی که ظرفیت تولید گاز کشور در این  دولت 200 میلیون مترمکعب افزایش یافته و ظرفیت تولید نفت کشور نیز با توجه به اعمال تحریمها کاهشی نبوده و وزارت نفت خود را برای دوران پساتحریم آماده کرده است. 

وی با اشاره به تدوین طرح جامع انرژی به وسیله موسسه مطالعات بین المللی انرژی که بالغ بر 17 جلد می‌شود، گفت: مطالعات خوبی در این طرح صورت گرفته و به صورت جامع به بحث انرژی کشور پرداخته شده است که می‌تواند نقشه راه مناسبی برای اجرای برنامه ششم توسعه کشور باشد. 

به گزارش شانا، جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی با محور کارگروه تولید، با حضور معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، مدیران و کارشناسان وزارتخانه های نفت، نیرو، اتاق بازرگانی، سازمان انرژی اتمی، اتاق تعاون، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در محل ساختمان وزارت نفت برگزار شد.

دستور کار این جلسه ارائه گزارش عملکرد برنامه چهارم و چهارسال برنامه پنجم توسعه و تبیین و تحلیل وضع موجود وزارتخانه های نفت ونیرو و ارائه گزارش پیش بینی آینده ظرفیتها و چالشهای پیش روی وزارتخانه های نفت و نیرو بود که بر این اساس نمایندگان دو وزارتخانه گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود را قرائت کرده و به بررسی چالشهای پیش روی آینده این دو وزراتخانه پرداختند.

در ادامه این جلسه، کارشناسان و مدیران وزارت نیرو سیاستهای وزارت نیرو را در بخش تولید و عرضه برق، میزان بهره‌وری نیروگاهها و قوتها و چالشهای پیش روی این صنعت ارائه کرده و به سئوالهای کارشناسان درخصوص آینده انرژی برق کشور پاسخ دادند. 

شورای برنامه‌ریزی انرژی در بخش نفت و نیرو سه کارگروه تولید و عرضه، مصرف وبهینه سازی و خصوصی‌سازی و زمینه‌های گسترش فعالیت بخش خصوصی را تشکیل داده و در این کارگروهها مسائل مربوط به انرژی نفت و نیرو را مورد بررسی قرار می‌دهد  و در نهایت راهبردهای بخش انرژی کشور پس از بررسی جهت تلفیق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار می‌گیرد. 

کد خبر 245949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =