راهبردهای انرژی در برنامه ششم قابل استناد خواهد بود

مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: تلاش می کنیم راهبردهای انرژی کشور را به نحوی تدوین کنیم که قابل استناد باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید قوام پور، در جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی تصریح کرد: انتظار داریم با برگزاری جلسات  شورای برنامه‌ریزی انرژی، بتوانیم برنامه راهبردهای انرژی کشور را در تمام بخشها تدوین کرده و سهم هر بخش را تعیین کنیم.

وی گفت: همچنین انتظار داریم راهکارهای رسیدن به اهداف مورد نظر و زمینه‌های حضور فعال و موثر بخش خصوصی را در بخش انرژی فراهم کنیم؛ ضمن این‌که در این جلسه توجه به بحثهای زیست محیطی و بهره‌وری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سهم صنایع مختلف نیز در این میان مشخص خواهد شد.

قوام پور افزود: تلاش خود را به کار می‌بریم که با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه؛ راهبردهای انرژی کشور را به نحوی تدوین کنیم که برنامه‌ها دقیق و قابل استناد باشد. 

به گزارش شانا، جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی با محور کارگروه تولید، با حضور منصور معظمی، معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، مدیران و کارشناسان وزارتخانه های نفت، نیرو، اتاق بازرگانی، سازمان انرژی اتمی، اتاق تعاون، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در محل ساختمان وزارت نفت برگزار شد.

دستور کار این جلسه ارائه گزارش عملکرد برنامه چهارم و چهارسال برنامه پنجم توسعه و تبیین و تحلیل وضع موجود وزارتخانه های نفت ونیرو و ارائه گزارش پیش بینی آینده ظرفیتها و چالشهای پیش روی وزارت نفت و نیرو بود که براین اساس نمایندگان دو وزارتخانه گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود را قرائت کرده و به بررسی چالشهای پیش روی آینده این دو وزراتخانه پرداختند.

 

کد خبر 245951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =