۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
  • کد خبر: 245957
قیمت سبد نفتی اوپک بازهم کاهش یافت

قیمت سبد نفتی اوپک روز سه شنبه (سوم شهریورماه) با 20 سنت کاهش به 40 دلار و 47 سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز دوشنبه ( دوم شهریورماه) 40 دلار و 67 سنت برای هر بشکه بود.

در همین حال، بازگشت خریداران به بازار در پی ارزان فروشی سلفهای نفتی، سبب شد قیمت نفت خام حدود سه درصد افزایش یابد، اما تدوام مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی و نگرانیها درباره کند شدن رشد اقتصادی در چین، دومین مصرف کننده نفت جهان، قیمتهای جهانی نفت خام را همچنان نزدیک به سطوح پایین در ٦,٥ سال گذشته نگه داشت.

میانگین قیمت ماهانه ٢ شاخص نفت خام آمریکا و برنت دریای شمال با ١٦ درصد افت روبرو بوده و حدود نیمی از این کاهش در معاملات ٢ روز گذشته در پی تضعیف بازار سهام چین و به دنبال آن ارزان فروشی در بازارهای جهانی رخ داده است.

قیمت نفت خام  شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات آتی بازار آی سی یی لندن با ٥٢ سنت رشد، ٤٣ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد، در حالی که قیمت این شاخص در پایان معاملات روز دوشنبه به ٤٢ دلار و ٢٣ سنت و پایین ترین سطح از مارس ٢٠٠٩ رسیده بود.

هرو ویلسیزینسکی در موسسه آمریکایی کرنی اویل اند گس پرکتیس مستقر در هیوستون درباره دلیل افزایش قیمت نفت در معاملات دیروز بازار گفت: قیمت ٤٠ دلار برای هر بشکه پایدار نخواهد بود، زیرا تنها خاورمیانه و برخی از پروژه های کم عمق می تواند در چنین سطوح قیمتی به فعالیتهای نفتی خود ادامه دهند.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات آتی بازار بورس نیویورک با یک دلار و هفت سنت رشد به ٣٩ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید.

سبد نفت خام اوپک شامل ۱۲ نوع نفت خام اعضای این سازمان شامل مخلوط الجزایر، گریسول آنگولا، اورینته اکوادور، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، اس سیدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.

کد خبر 245957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =