برای بازیابی سهم جهانی نفت ایران نگران ارزان بودن آن نخواهیم بود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در مرحله نخست باقدرت سهم ایران در بازار جهانی نفت بازیابی می‌شود. سپس آن را تثبیت می‌کنیم و در این میان نگران ارزان بودن قیمت آن‌هم نخواهیم بود؛ ما خودمان را فدای برخی کشورهای مرتجع نمی‌کنیم.

امیرعباس سلطانی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت و معاونان وی اظهار کرد: سهم ایران در بازار جهانی نفت باید بازیابی شود. ازاین‌رو، راهبرد بیان‌شده قابل دفاع است.

دبیر اول کمیسیون انرژی در بیان دلایل دفاع از این راهبرد تصریح کرد: مواضع مهندس زنگنه که ناظر بر بازیابی سهم ایران در بازار جهانی است، برای کشور یک برنامه استراتژیک تلقی می‌شود زیرا باید سهم ایران در بازار جهانی نفت و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در برنامه‌ای مشخص، بازیابی و سپس تثبیت شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی گفت: نباید در زمان بازپسگیری سهم ایران در بازار نفت، به دنبال مؤلفه‌های کاهش قیمت آن بود. چون ایران باید در مرحله نخست سهم (حداقل 2.5 میلیون بشکه در روز) خود را باز پس گیرد؛ بعد از این است که باید در خصوص قیمت تبادل‌نظر کرد.

این نماینده مجلس نهم، افزود: به‌ یقین، جمهوری اسلامی ایران، باقدرت، قوت و با آمادگی از پیش طراحی‌شده، با موضع محکم، حق خود را در بازار جهانی نفت باز خواهد ستاند و آن را تثبیت خواهد کرد و نگران ارزان بودن آن‌هم نیست.

وی تصریح کرد: ما خودمان را فدای برخی کشورهای مرتجع  و سیاستهای عربستان نمی‌کنیم زیرا آنها تلاش می‌کنند تا ایران به جایگاه خود دست نیابد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به توان دیپلماسی انرژی گفت: کشورهای صادرکننده نفت به‌اندازه توان صادرات، قدرت چانه‌زنی دارند و در بازار نقش ایفا می‌کنند. بنابراین اعتقاد ما بر این است که موضع وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، بسیار ارزنده و در مجلس و کمیسیون انرژی قابل دفاع است.

کد خبر 245959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =