شمار جایگاههای سی ان جی خراسان رضوی به 130 باب افزایش یافت

با بهره برداری از چهار جایگاه سی ان جی در شهر مقدس مشهد، شمار جایگاههای عرضه کننده این سوخت پاک (سی ان جی) در هفته دولت به 130 باب افزایش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به برنامه کلان وزارت نفت مبنی بر توسعه و گسترش صنعت سی ان جی و به دنبال آن ساخت جایگاههای جدید برای عرضه این سوخت پاک، چهار جایگاه سی ان جی از جمله جایگاه "گل خطمی" واقع در بلوار غدیر مشهد با ظرفیت دو هزار مترمکعب بر ساعت به بهره برداری رسید.

محمدمهدی قرایی با بیان این که سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث این چهار جایگاه 35 میلیارد ریال بوده است، سرمایه گذاری وزارت نفت را برای تجهیز آنها نیز 47 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی فعال شدن چهار جایگاه سی ان جی که بهره برداری آنها در هفته دولت انجام شد، اشتغالزایی برای 37 نفر در پی داشته است.

قرایی تصریح کرد: با فعالیت 130 باب جایگاه سی ان جی در منطقه خراسان رضوی، برای یکهزار نفر ایجاد شغل شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره مصرف سی ان جی در  این منطقه نیز گفت: پارسال 510 میلیون مترمکعب سی ان جی از طریق 126 جایگاه عرضه شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ( 471 میلیون متر مکعب) هشت درصد رشد داشت.

وی مصرف این سوخت پاک را از ابتدای امسال تاکنون، 227 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ( 202 میلیون مترمکعب) 12 درصد افزایش یافته است.

قرایی میانگین مصرف روزانه سی ان جی منطقه خراسان رضوی را یک میلیون و 418 هزار مترمکعب اعلام کرد.

به گفته وی با بهره برداری از چهار جایگاه جدید سی ان جی در این منطقه شمار نازلهای فعال در خراسان رضوی به 770 عدد و ظرفیت سوختگیری در جایگاههای عرضه کننده سوخت پاک به 104 هزار نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون در هر ساعت قابلیت سوختگیری برای 11 هزار خودرو فراهم شده است.

کد خبر 245961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =