صادرات 57 میلیون لیتر گازوییل ایران به افغانستان از مرز دوغارون

در پنج ماه نخست امسال بیش از 57 میلیون لیتر نفت گاز از مرز دوغارون خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به خبرنگار شانا، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، 57 میلیون و 341 هزار و 541 لیتر گازوییل به وسیله 15 شرکت معرفی شده از سوی امور بین الملل شرکت ملی پخش و تعاونی مرزنشیان از مرز دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است.

محمدمهدی قرایی مقدار گازوییل صادرشده به وسیله این شرکتها را 35 میلیون و 794 هزار و 541 لیتر و صادرات این فرآورده را به وسیله تعاونی مرزنشینان  21 میلیون و 547 هزار لیتر اعلام کرد.

به گفته وی، صادرات انجام شده به وسیله 15 شرکت در بازه زمانی پنج ماه نخست امسال از انبار شهید بیخوش انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: 62 درصد صادرات گازوییل درمدت زمان یادشده از طریق شرکتهای معرفی شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و 38 درصد بقیه نیز از طریق تعاونی مرزنشینان بوده است.

قرایی با بیان این که صادرات این فرآورده نفتی در کاهش قاچاق آن نیز نقشی بسزا دارد، تصریح کرد: درآمدزایی برای کشور نکته مثبت دیگر صادرات نفت گاز از طریق شرکتها و تعاونی مرزنشینان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی پیشتر نیز از افزایش صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه ایران بویژه افغانستان خبر داده و گفته بود: صادارت فرآورده های نفتی و افزایش آن از مهمترین اهداف راهبردی به شمار می آید که به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید بر این شرکت تکلیف شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از مهمترین مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش است و برای دریافت فرآورده های نفتی (بنزین معمولی و یورو ٤، نفت سفید، نفت گاز معمولی و یورو ٤ ، همچنین سوخت مورد نیاز هواپیما، از امکانات مختلفی مانند خط لوله ٢٠ اینچ تهران – مشهد بهره می برد.


کد خبر 245988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =