۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 245997

تحلیلگران معتقدند در صورتیکه قیمت نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه برسد باعث بدهی گسترده و ورشکستگی شرکت‌های نفت شیل آمریکا خواهد شد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، مایکل مور نایب رئیس شرکت نفتی فرن به این خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این سطوح جدید(کانال 30 دلاری) مطمئنا در حال حاضر برخی شرکت‌ها را به ورشکستگی خواهد کشاند و موج جدیدی از اخراج‌ها و تعطیلی فعالیت‌ها را به همراه خواهد داشت. در صورتی که قیمت‌ها پایین‌تر بیاید و کمتر از 30 دلار شود باعث موجی از تجدید سازماندهی، بدهی و ورشکستگی شرکت‌های نفت شیل آمریکا خواهد شد.
این فعال نفتی گفت: شرکت‌های نفت شیل دوران بسیار سختی را سپری می‌کنند و برای اینکه فعالیت شرکت‌های نفت شیل باقی بماند قیمت نفت باید به بالای 50 دلار برسد.
وی گفت: شرکت‌های نفت شیل بسیار آسیب‌پذیر هستند و بسیاری از آنها نمی‌توانند دوام بیاورند و با قیمت‌های پایین‌تر سازگار شوند. آندسته از شرکت‌هایی که امروز سرپا هستند توانسته‌اند سازماندهی مجدد شوند اما کاهش اخیر در قیمت‌ها شرکت‌های ضعیف‌تر را از بازار بیرون خواهد راند.
نایب رییس شرکت فرن تشریح کرد: قیمت‌های کنونی روی بیشتر شرکت‌های ضعیف که در حال حاضر از کاهش نقدینگی برای پروژه‌ها ضربه خورده‌اند و ارزش ذخایر نفتی آنها کاهش یافته تاثیر خواهد گذاشت.
وی گفت: شرکت‌های نفت شیل به روند کوچک‌ شدن در آمریکا ادامه خواهند داد، اما از بین نخواهند رفت.
وی افزود: به خاطر داشته باشید که این همانند یک رقابت برای پیدا کردن و مستقر کردن فناوری‌های حفاری و عملیاتی کارآمدتر و جدید‌تر از سوی شرکت‌هایی است که می‌توانند پول این کار را بپردازند و در این زمینه حرکت سریع‌تری داشته باشند.
به علاوه مور تاکید کرد که یک آگاهی عمیق نسبت به پتانسیل عظیم نفت شیل در آمریکا وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: مجموع تولید جدید نفت ما تنها پنج الی 10 درصد میادین نفتی شناخته شده را شامل می‌شود و همچنین هزاران چاه جدید حفاری شده وجود دارند.
ممنوعیت آمریکا روی صادرات نفت 40 سال قبل در واکنش به کمبود جهانی عرضه نفت ناشی از تحریم نفتی اعراب صورت گرفت. الگوی تولید و مصرف نفت آمریکا از زمان دهه 1970 تغییر قابل توجهی داشته که عمدتا به دلیل افزایش مصرف نفت و گاز شیل است که در 10 سال اخیر تولید داخلی این کشور را دو برابر کرده است.
قیمت جهانی نفت در مقایسه با تابستان سال گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و از 100 دلار به 43 دلار سقوط کرده که در وهله اول به دلیل مازاد عرضه جهانی است.
به گفته آژانس بین‌المللی انرژی قیمت جهانی نفت در سال 2016 به دلیل کاهش تقاضا، کاهش بیشتری خواهد یافت.

کد خبر 245997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =