تک رقمی کردن نرخ تورم از سیاستهای دولت است

سخنگوی دولت گفت: هنر ما این بود که جلوی افزایش تورم 40 درصدی را بگیریم و آنرا به 14درصد برسانیم، هرچند اعتقاد داریم این سیاستها باز هم باید اصلاح شود و بر همین اساس یک رقمی شدن نرخ تورم از سیاستهای دولت است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، با بیان این که بودجه سال آینده کشور بدون تاخیر و طبق روال سالهای گذشته، امسال نیز 15 آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: تورم بیش از 40 درصد و رشد اقتصادی منفی و عدم ثبات اقتصادی باعث شده بود نتوانیم به صورت قدرتمند در مذاکرات هسته‌ای شرکت کنیم، بنابراین ابتدا تصمیم دولت بر این شد که مشکلات اقتصادی را در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل کند.

وی افزود: در شرایط بسیار بدی قرار داشتیم و تحریمهای ظالمانه باعث شده بود از ظرفیت چهار میلون بشکه نفتی خود تنها یک میلیون بشکه را به فروش برسانیم.

نوبخت به شرایط بد اقتصادی در دولت گذشته اشاره و تصریح کرد: نوسانات قیمتها، سیاستهای غلط در حوزه نرخ ارز، کاهش اعتبار پول ملی را باید فراموش کرد و قطعا در شرایط فعلی وضعیت ما نسبت به گذشته تغییر کرده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: هرچند هم اکنون نیز قیمتها در حال افزایش است، اما هنر ما این بود که جلوی افزایش تورم 40 درصدی را بگیریم و آنرا به 14درصد برسانیم، هرچند اعتقاد داریم باید این سیاستها باز هم اصلاح شود و بر همین اساس یک رقمی شدن نرخ تورم از سیاستهای دولت است.

وی با بیان این که لبخندهای پشت میز مذاکره هسته‌ای جنبه تمسخر داشت گفت: به آنها می‌گفتیم که شما اقتصاد ما را فلج کردید، اما اکنون ما شرایط اقتصادی را به شکل مناسبی فراهم کرده‌ایم و به آنها می‌گوییم تحریمها دیگر هیچ اثری ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: دولت دوست دارد حقوق کارمندان خود را افزایش دهد، قیمتها کاهش پیدا کند و رونق اقتصادی به صورت کامل محقق شود، اما متاسفانه برای تحقق برخی از موارد ناتوان هستیم و باید این تحریمها شکسته می‌شد.

کد خبر 245998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =