۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
  • کد خبر: 246005
قیمت نفت برنت به سطح بالای 50 دلار بازگشت

قیمت نفت خام برنت در پایان معاملات دیروز (جمعه، 6 شهریورماه) بازارهای جهانی نفت خام با بیش از 2 دلار افزایش به بالای 50 دلار برای هر بشکه بازگشت.

به گزارش خبرگزاریرویترز از نیویورک، به دنبال افزایش جنب و جوش برای خرید سلفهای نفتی در حالی که قیمتها روندی افزایشی را طی می کند، تشدید خشونتها در یمن و وزش طوفان در خلیج مکزیک و تاثیر آن بر فعالیت پالایشگاههای این منطقه سبب شد قیمتهای جهانی نفت خام برای دومین روز پیاپی با رشد روبرو شود به طوری که قیمت نفت برنت بالای 50 دلار برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام همچنین در پی افزایش ارزش سهام در هفته گذشته با رشد قابل توجهی روبرو شد، به طوری که پیش از آن قیمت نفت خام تا پیش از معاملات روزهای پنجشنبه و جمعه در پی کاهش ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین و در پی آن نگرانیها درباره وضع اقتصادی چین، قیمت نفت خام آمریکا به سطوح پایین تر از 40 دلار برای هر بشکه رسیده بود.

قیمت نفت در معاملات روز پنجشبه (پنجم شهریورماه) در پی بهبود بازار سهام، با رشد روبرو شد، اما روند افزایش قیمتهای جهانی نفت خام با وجود آرام بودن بازار سهام ادامه داشت.

معامله گران گفتند که برخی ریسکهای نوظهور در جهان سبب افزایش قیمتهای جهانی نفت خام شد؛ کشته شدن 10 نفر در حمله های هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، وزش طوفان گرمسیری «اریکا» و نزدیک شدن آن به ایالت فلوریدا که می تواند سبب نگرانی درباره فعالیت تاسیسات نفت و گاز در خلیج مکزیک شود، از عوامل تاثیر گذار بر بازار نفت بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات آتی بازار آی سی یی لندن با 2 دلار و 49 سنت افزایش (5 درصد) 50 دلار و پنج سنت برای هر بشکه معامله شد، در حالی که در میان معاملات این شاخص قیمت 51 دلار برای هر بشکه را نیر تجربه کرد.

میانگین هفتگی قیمت نفت خام برنت با 10 دلار رشد همراه بود.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با 2 دلار و 66 سنت رشد (6.3 درصد) به 45 دلار و 22 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت این شاخص نفتی در میان معاملات با بیش از سه دلار یا هفت درصد به رقم 46 دلار برای هر بشکه نیز رسید، میانگین هفتگی قیمت نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 12 درصد رشد همراه شد.

کریس جارویس، یک تحلیلگر در موسسه کاپ راک ریسک منجمنت در فردریک واقع در ایالت مریلند در این باره گفت: پیش فروش سلفهای نفتی و افزایش خرید برای جلوگیری از ضرر و زیان سبب افزایش جنب و جوش در بازار نفت شد.

افزایش 17 درصدی قیمت نفت خام آمریکا در معاملات روز پنجشنبه و جمعه، دومین رشد قابل توجه در 25 سال گذشته به شمار می رود، با این حال قیمتها همچنان نصف سطوح سال گذشته است.

مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام و کند شدن روند رشد تقاضای جهانی نفت خام سبب شد قیمتهای جهانی نفت خام نسب به یک سال گذشته با 50 درصد افت روبرو شود؛ نگرانیها درباره کند شدن رشد اقتصادی چین نیز در هفته های اخیر فشار بر قیمتهای جهانی نفت خام را افزایش داده است.

شرکتهای تولید کننده آمریکایی در هفته گذشته یک دستگاه دکل حفاری به ناوگان دکلهای حفاری فعال آمریکا افزودند، که این ششمین افزایش پیاپی به شمار می آید در حالی که انتظار می رود در ماههای آینده تولید نفت خام ایالات متحده کاهش یابد.

کد خبر 246005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =