افتتاح 70 پروژه گازرسانی در استان اصفهان همزمان با هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از افتتاح 70 طرح بزرگ گازرسانی با هزینه بیش از 895 میلیارد ریال در سطح استان اصفهان همزمان با هفته دولت خبر داد.

سعید مومنی به خبرنگار شانا گفت: محرومیت زدایی از طریق گازرسانی به روستاها یکی از اهداف عمده شرکت گاز استان اصفهان است که همسو با این سیاست در هفته دولت سالجاری، 44 روستا از توابع شهرستانهای سمیرم، فریدونشهر و اردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

وی اعلام کرد: بهره برداری از گازرسانی به این روستاها با هزینه بیش از 309 میلیارد ریال انجام شده و بیش از چهار هزار و 480 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند و تعداد خانوار های تحت پوشش گاز طبیعی در استان اصفهان به بیش از دو میلیون و 118 هزار و 753 خانوار خواهد رسید.

مومنی با اشاره به این که هم اکنون بیش از 99.6 درصد جمعیت استان از گاز طبیعی برخوردارند یادآور شد: تاکنون بیش از یکهزار و 353 شهر و روستا در سطح استان به شبکه سراسری گاز پیوسته اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این که تاکنون یکهزاز و 78 کیلومتر خط انتقال در سطح استان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: راه اندازی ایستگاه تقلیل فشار سه هزار متر مکعبی گاز آران و بیدگل، کاشان (طرح جامع کاشان) و گازرسانی به ایستگاه های تقلیل فشار لنجان، مبارکه و فلاورجان، ایستگاه سی جی اس کمشچه، نیروگاه مقیاس کوچک هسنیچه نجف آباد و فاز دو مسکن مهر فولاد شهر از پروژه های آماده افتتاح در این هفته است.

وی در ادامه از افتتاح پروژه گازرسانی به 11 شهرک صنعتی واقع در شهرستانهای اصفهان، دولت آباد، دستگرد، حبیب آباد، لنجان، چادگان، مورچه خورت، نجف آباد، خمینی شهر و لنجان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی و سنگ بریهای منطقه بختیار دشت اصفهان، سالن اجلاس سران و سایت جانبازان اصفهان با هزینه 31 میلیارد ریال پروژه هایی هستند که در این هفته به بهره برداری می رسند.

مومنی فعالیت این شرکت در بخش مسکن مهر را نیز قابل توجه برشمرد و ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر در کل استان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته و در این راستا، گازرسانی به فاز 2 مسکن مهر فولادشهر نیز آماده افتتاح است.

وی همچنین از افتتاح هفت پست امداد و چهار ساختمان اداری در سطح شهرستانهای مبارکه، آران و بیدگل، گلپایگان، چادگان، کاشان و اردستان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه ها با هزینه بیش از 43 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به این که در این استان حدود دو برابر قطر کره زمین شبکه گذاری انجام شده تصریح کرد: هم اکنون بیش از 24 هزار و 224 کیلومتر شبکه گاز و 973 هزار و 199 انشعاب در سطح استان اجرایی شده است.

کد خبر 246008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =