اقتصاد مقاومتی صنعت نفت در گرو توسعه صنعت پتروشیمی

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: یکی از بخشهای زیرساختی کشور که توسعه در آن اقتصاد را مقاوم‌تر می‌کند، صنعت پتروشیمی است.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، درباره محور رایزنیهای شرکتهای خارجی با کشورمان گفت: موضوع توسعه مناسبات و سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی یکی از علاقمندیهای سرمایه گذاران خارجی است.

این نماینده مجلس نهم گفت: یکی از بخشهایی که باید به‌ یقین به آن توجه شود حوزه پتروشیمی‌هاست. از این‌رو، در شرائط پساتحریم نقش آنها در اقتصاد مقاومتی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌ که پتروشیمی جزو صنایع مادر است و در بالادست و پایین‌دست به توسعه کمک می‌کند، افزود: توسعه این صنایع اقتصاد کشور را هم‌جهت با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، مقاوم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: همان‌طور که دکتر روحانی رئیس‌جمهوری تأکید کردند، پولهایی که آزاد می‌شود باید صرف توسعه زیرساختها شود تا کشور دچار معضلات ناشی از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از بخشهای مهم زیرساختی کشور، بخش بالادست و تکمیلی صنایع نفت و گاز، پالایشگاهها و پتروشیمی‌هاست از این‌رو باید تلاش کرد از منابع برای توسعه بخشهای یادشده استفاده شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی بابیان این‌که باید به نقطه‌ای برسیم که نیاز به خام فروشی نباشد، افزود: باید با توسعه پتروشیمی و پالایشگاهها همه تولید داخل نفت و گاز را به فراورده و محصول نهایی بدل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، امیری خامکانی گفت: ایجاد ارزش‌افزوده منجر به اشتغالزایی می‌شود بنابراین باید به سمت تولید حرکت کرد.

کد خبر 246017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =