حفاری چاههای نفت و گاز به مرز 100 هزار متر رسید

معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در پنج ماه نخست امسال، حدود 100 هزار متر حفاری در چاههای توسعه ای و تعمیری این شرکت به ثبت رسیده است.

به گزارش شانا، محمدمهدی زارعی اظهار کرد: مجموع متراژ حفاریهای صورت گرفته 100 هزار متر بوده است که 90 هزار متر آن در چاههای توسعه ای و 10 هزار متر دیگر در چاههای تعمیری انجام شد.

وی با اشاره به این که در این مدت تعداد 63 حلقه چاه توسعه ای و تعمیری حفاری شده است، یادآور شد: در این میان، 22 حلقه چاه به صورت جهت دار ( Directional) تعمیق شده است.

زارعی با بیان این که هم اکنون عملیات حفاری و تعمیر چاهها با استفاده از 51 دستگاه حفاری ادامه دارد، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال، 293 فقره عملیات لوله مغزی سیار نیز بر روی چاههای نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راهبری شده است.

معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به این که در این مدت 2 حلقه چاه به روش زیر تعادلی (UBD) حفاری شده است، گفت: توسعه حفاری چاههای نفت و گاز با به کارگیری فناوری روز دنیا، از برنامه های راهبردی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

به گزارش روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، عملیات حفاری چاههای نفت و گاز در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، استانهای خوزستان و بخشهایی از فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد را در بر می گیرد که گستره ای حدود 400 هزار کیلومتر مربع را شامل می شود.

کد خبر 246027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =