شمار دکلهای نفتی آمریکا برای ششمین هفته پیاپی افزایش یافت

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه (6 شهریوماه) در تازه ترین گزارش خود از افزایش شمار دکلهای نفتی این کشور در هفته گذشته با وجود کاهش بهای نفت خام به کمترین رقم در شش سال و نیم اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش شرکت بیکر هیوز، شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا در هفته گذشته (منتهی به 6 شهریورماه) با یک دستگاه افزایش، برای ششمین هفته پیاپی با رشد همراه بود هر چند آهنگ توسعه تعداد این دکلها بسیار کند شده است.

در ادامه اجرای برنامه های اعلام شده در ماههای مه و ژوئن که سبب شد قیمت نفت خام آمریکا به میانگین ٦٠ دلار برای هر بشکه برسد، شرکتهای حفاری آمریکا در هفته منتهی به 28 اوت (6 شهریورماه) یک دکل حفاری به ناوگان دکلهای فعال حفاری ایالات متحده افزودند. 

بدین ترتیب تعداد دکلهای حفاری به 675 دستگاه رسید، که بالاترین سطح از اوایل ماه مه به شمار می آید، اما فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز معتقد است که روند افزایش شمار دکلها به پایان خود نزدیک می شود.

وی افزود: تضمینی وجود ندارد که افزایشها ادامه پیدا کند.

در نیمه نخست سال جاری میلادی، شرکتهای تولید کننده آمریکایی با توجه به افت ٢٠ درصدی قیمت نفت خام این کشور روند افزایش شمار دکل های حفاری خود را تا 60 درصد کاهش دادند، اما در سه ماه دوم سال، برخی شرکتها با توجه به تثبیت قیمتها  در سطوح 60 دلار برای هر بشکه، تصمیم گرفتند حفاریها را افزایش دهند.

در ماه مارس، در پی نگرانیها درباره مازاد عرضه و کند بودن رشد تقاضای جهانی نفت خام، قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی آمریکا با ٦٠ درصد کاهش از رقم ١٠٧ دلار برای هر بشکه در ژوئن ٢٠١٤ به حدود 42 دلار برای هر بشکه رسید.

با این وجود، قیمتهای نفت در آمریکا، هفته گذشته نخستین افزایش قابل توجه قیمتها را از اواسط ماه ژوئن تا کنون تجربه کرد و قیمت نفت خام آمریکا ظرف 2 روز با 17 درصد افزایش روبرو شد.

افت قیمتهای جهانی نفت خام و رسیدن آن به کمترین سطح در 6 سال و نیم گذشته و به زیر 40 دلار موجی از کاهش هزینه ها و تعدیل نیروی انسانی در صنعت نفت جهان و شرکتهای بین المللی نفت و گاز را به همراه داشته است.

بر همین اساس، برخی از تحلیلگران از جمله بانک استرالیایی مک کواری (Macquarie) بر این باورند که با کاهش قیمتهای جهانی نفت خام، روند کاهشی تعداد دکلهای نفتی آمریکا در نیمه دوم امسال از سرگرفته می شود.

کد خبر 246039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =