تولید نفت خام ایران روزانه 200 هزار بشکه افزایش یافته است

رئیس جمهوری اسلامی ایران از رشد تولید روزانه 200 هزار بشکه ای نفت خام در 2 سال فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی عصر امروز (شنبه، هفتم شهریورماه) در نشستی خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت،گفت: دولت اکنون به نیمه راه خود رسیده و در 2 سال اخیر موفق به افزایش تولید نفت خام از رقم 2 میلیون و 700 هزار بشکه به 2 میلیون و 900 هزار بشکه شده است.

وی همچنین از افزایش تولید محصولات پتروشیمی در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: در این بازه زمانی تولید محصولات پتروشیمی نیز افزایشی 9 درصدی داشته است.

رئیس جمهوری، نیمه نخست راه دولت تدبیر و امید را « ایجاد آرامش و ثبات در بخشهای مختلف جامعه» عنوان کرد و گفت: دولت همه تلاش خود را کرد تا در سیاست داخلی زخم تازه ای ایجاد نکند و در بر زخمهای گذشته مرهم گذارد.

در همین حال بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز پیش تر اعلام کرده بود: ایران حدود هفت یا هشت ماه پس از لغو تحریمها دوباره به دومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بدل می شود، زیرا ابزار یا عامل قدرت یک کشور در این سازمان میزان تولید و صادرات آن است، بنابراین اوپکیها باید با ما همراهی کنند.

وزیر نفت همچنین در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری بارا ارئه گزارشی درباره فعالیتهای صنعت نفت به افزایش ١٥ درصدی صادرات نفت در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز  اشاره و تأکید کرده بود: صنعت نفت جزء اهداف اصلی تحریمهای دشمنان بود، اما توانستیم برنامه ها و فعالیتهای خود را در این شرایط با قوت به پیش ببریم.

کد خبر 246044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =