بومی سازی بالابرنده لغزشی لوله حفاری

رئیس ساخت داخل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از بومی سازی مجموعه تجهیز بالا برنده لغزشی لوله حفاری با همکاری متخصصان این شرکت و سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا، خالد واحدی با اعلام این خبر گفت: مجموعه تجهیز بالابرنده لغزشی لوله حفاری ("SLIPS TYPE ELEVATORE 2-7/8) که از تجهیزات کاربردی حفاری است در مدت زمان هفت ماه و با یک دهم قیمت نمونه خارجی ساخته شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت این کالا در تداوم عملیات حفاری و نبود ارتباط با شرکت خارجی سازنده تجهیز، کارشناسان اداره مهندسی ساخت کالا با همکاری اداره مهندسی کالا و ابزار درگردش حفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یک کارگروه مهندسی برای تهیه، طراحی و ساخت مجموعه کامل تجهیز تشکیل دادند.

رئیس ساخت داخل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: این کارگروه با همکاری یکی از شرکتهای سازنده استان خوزستان موفق به ساخت این تجهیز شد و پس از سه ماه استفاده عملیاتی روی دکل 64 فتح در چاه 57 کوپال، مورد تایید عملیاتی واقع شد و هم اکنون در مرحله تولید انبوه است.

به گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، واحدی با اشاره به این که این اقدام کارشناسان این شرکت، ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، در ایجاد خودکفایی و ارتقای صنعت داخلی تاثیری بسزا دارد، تصریح کرد: مجموعه تجهیز فوق برای بیرون کشیدن و یا راندن لوله های حفاری به وزن 75 تن و طول 4 هزار متر به صورت لغزشی به درون چاه نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر 246072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =