صنعت نفت و گاز به سرمایه گذاریهای جدید نیازمند است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت نفت و گاز به سرمایه گذاریهای جدید نیاز دارد و همچنین در جذب سرمایه گذاری خارجی رویکردها باید برمبنای جلوگیری از بزرگ شدن دولت و نهادهای دولتی باشد.

به گزارش شانا، محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران به موضوع رکود در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: از عواملی که می‌تواند به خروج از رکود کمک کند، نگاه درست و علمی به طرحهای نیمه تمام در کشور است.

وی با بیان این که هم اکنون 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد افزود: این طرحهای نیمه تمام به طور جدی نیز توسط بخش خصوصی قابل اجراست، اما به آن شرط  که دیدگاه دولتی در مزایده  و تلاش برای وصول ریال به ریال مخارج انجام شده، تغییر کند.

جلال پور تصریح کرد: قوانین مزاحم باید برچیده شده، مجوزها و فشارهای غیرمنطقی کاهش یابد، در همین حال، سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز باید در زمینه های جدید صورت گرفته و در جذب سرمایه گذاری خارجی رویکرد، پرهیز از توسعه دولت و نهادهای دولتی دنبال شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که سیاستهای انقباضی نباید به سیاست کنترل تورم یا رکود بدل شود عنوان کرد: حتی اگر نتوانیم تورم را در سال آینده تک رقمی کنیم، حفظ بنگاهها و واحدها و فرصتهای اشتغال که از داراییهای مهم کشور هستند ضروری است.

وی گفت: برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 باید بر محور حفظ بنگاهها و واحدها و فرصتهای شغلی کشور متمرکز باشد به طوری که در این فضا نگاه جدی و پررنگ به صادرات و مشوقهای صادراتی تدوین شده به خوبی مشاهده شود.

جلال پور افزود: سهم نگاه دولت در واگذاری طرحهای نیمه تمام به نحوی باید تعریف شود که خصوصی سازی در واگذاری این طرحها دنبال شود که در این زمینه رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت تدوین یک روش کارا و منطقی برای واگذاری طرحهای نیمه تمام، تصریح کرد: موتور خروج از رکود، سرمایه گذاری خارجی است، اما جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز به بهبود فضای کسب و کار دارد و باید اصلاحات اقتصادی انجام شود، ضمن این که کوچک سازی دولت باید مدنظر قرار گرفته، امنیت سرمایه گذاری افزایش یابد و کیفیت دادگاههای اقتصادی بهبود جدی داشته باشد.

کد خبر 246074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =