استقبال از سرمایه گذاری مشترک آفریقای جنوبی برای تولید جی تی ال در ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ایران از سرمایه گذاری مشترک با کشورهای خارجی همچون آفریقای جنوبی در زمینه واحدهای جی تی ال (GTL) استقبال می کند.

محمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به دیدار صبح امروز (یکشنبه 8 شهریورماه) خود با تسیلیسو ماکوابلا، معاون مدیرکل بخش مقررات نفت و فرآورده های نفتی وزارت انرژی آفریقای جنوبی اظهار داشت: هم اکنون بخش دولتی آفریقای جنوبی در تولید جی تی ال به ظرفیت بیش از 45 هزار بشکه در روز رسیده اند، از این رو این کشور می تواند در توسعه این محصول در ایران فعالیت مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به قصد بخش دولتی آفریقای جنوبی برای رقابت با شرکت ساسول در زمینه توسعه واحدهای جی تی ال گفت: آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری و ارائه دانش فنی در زمینه جی تی ال در ایران تمایل زیادی دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که به طرف آفریقای جنوبی پیشنهاد تولید همزمان محصولات پتروشیمی در واحدهای جی تی ال را نیز داده ایم، گفت: هم اکنون در برخی کشورها واحدهای تولید جی تی ال محصولات پتروشیمی نیز تولید می کنند.

پیوندی به سابقه درخشان همکاری ایران و آفریقای جنوبی در زمینه پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از همکاری مجدد با این کشور استقبال می کنیم.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت اردیبهشت ماه امسال در دیدار و گفتگو با تینا جومت - پترسون، وزیر انرژی آفریقای جنوبی درباره سطح روابط دو کشور پس از لغو تحریمها با توجه به این که آفریقای جنوبی پیش از سال ٢٠١٢ جزو مشتریان سنتی نفت ایران بوده است، گفته بود: روابط نفتی ایران با آفریقای جنوبی گسترش می یابد.

در همین حال وزیر انرژی آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا از خرید نفت ایران در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود: آفریقای جنوبی در پی امضای یک تفاهمنامه گسترده با تهران در زمینه انرژی است.

وی هدف از سفر به تهران را گسترش همکاری تهران و پرتوریا در زمینه انرژی عنوان کرده و گفته بود: آفریقای جنوبی به دنبال یک چارچوب همکاری مشترک با ایران در زمینه نفت خام، ال ان جی، ال پی جی، گاز و پتروشیمی است تا بخش خصوصی این کشور بتواند در بخشهای مختلف صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند.

آفریقای جنوبی تلاش می کند همانند بسیاری از کشورهای غربی پس از توافق جامع هسته ای وین و پیش از لغو تحریمهای ایران، زمینه های همکاری را با این کشور بررسی کند.

کد خبر 246076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =