احیای سـهم ایـران در بازار جـهانی نفت گـریزناپـذیر است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزایش سهم ایران در بازار جهانی نفت، اثر قابل‌توجهی روی کاهش قیمت نخواهد داشت و ازاین‌رو، باید سهممان را در بازار باز پس گیریم.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار شانا، در خصوص انتقادات مطرح شده در زمینه افزایش سهم ایران در بازار جهانی نفت و اثر قیمتی آن، به‌طور تلویحی آن را رد کرد و گفت: تلاش ایران برای بازپس‌گیری سهمش در بازار جهانی نفت به معنای سرمایه‌گذاری نکردن در بخش پالایشی و پتروشیمی نخواهد بود. بنابراین، سرمایه‌گذاری در این بخش برای ایجاد زنجیره ارزش مورد تأکید و توصیه است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: بازپس‌گیری سهم ازدست‌رفته ایران در بازار جهانی نفت، با ظرفیتهای دولتی امکان‌پذیر است.
 
وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیتهای بخش خصوصی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بخش غیردولتی در زمینه توسعه صنایع پایین دستی نفت حاضر شده و به فعالیت بپردازد.

قادری رفع ابهام در زمینه سرمایه‌گذاری را آسان کننده فعالیت نفتی بخش خصوصی دانست.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از مواردی که وزارت نفت در 2 سال گذشته نسبت به آن اهتمام ورزید موضوع گازرسانی به شهرها و روستاها بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: توسعه گازرسانی با اتکا به ماده 12 قانون رفع موانع تولید، ایجادشده است. ازاین‌رو، انتظار می‌رود تا 2 سال آینده گازرسانی همه شهر رو روستاها پایان یابد.

به گزارش شانا، بند «ق» قانون بودجه 93 در مواد 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گنجانده‌شده است و به قانون دائم بدل شده است.
کد خبر 246078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =