افزایش 35 میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال گاز خط هشتم سراسری

ظرفیت انتقال گاز خط لوله هشتم سراسری با بهره برداری از پنج ایستگاه تقویت فشار روی این خط بیش از 35 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که بر اساس برنامه ریزی، امسال پنج ایستگاه تقویت فشار گاز روی خط هشتم سراسری به مدار می آیند اظهار کرد: با بهره برداری از این تاسیسات، ظرفیت خط لوله هشتم سراسری از 50 میلیون مترمکعب کنونی به روزانه 90 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

علیرضا غریبی افزود: ساخت این تاسیسات هم اکنون پیشرفیت فیزیکی بالایی دارد و این ایستگاهها تا پایان امسال به تدریج به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه به پروژه تکمیل ابتدای خط هشتم سراسری اشاره کرد و گفت: تاکنون یکهزار و 150 کیلومتر از این خط اجرا شده و ساخت 50 کیلومتر ابتدای این خط از پارس جنوبی تا پالایشگاه پارسیان در دستور قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پس از تکمیل فازهای پارس جنوبی اجرای قطعه نخست این خط در برنامه های این شرکت قرار گرفت و سال گذشته 23 کیلومتر آن احداث شد.

غریبی با بیان این که پیمانکار این پروژه در حال ساخت 27 کیلومتر باقیمانده این خط لوله است، اعلام کرد: امیداریم این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 246080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =