آمادگی شرکتهای ایرانی برای فعالیت در بخش انرژی مغولستان

رئیس جمهوری با اشاره به وجود ظرفیتهای فراوان برای همکاری اقتصادی میان ایران و مغولستان، آمادگی شرکتهای ایرانی را برای حضور در این کشور و فعالیت در بخشهای مرتبط با انرژی، راهسازی و معدنی اعلام کرد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه 8 شهریورماه) در دیدار سفیر جدید مغولستان، بایادآوری مناسبات تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور، برای توسعه همکاریها و از جمله مناسبات فرهنگی و علمی میان ایران و مغولستان ابراز آمادگی کرد.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهوری مغولستان در حاشیه اجلاس شانگهای اظهار امیدواری کرد که سطح همکاریهای تهران - اولان باتور در دوره ماموریت سفیر جدید مغولستان بیش از پیش ارتقایابد.

اتگان دامبین یام، سفیر جدید مغولستان نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با اشاره به تمایل فراوان کشورش به گسترش همکاریهای سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ، از دعوت وزرای نفت و صنایع ایران برای سفر به مغولستان خبر داد و خواستار حضور و همکاری شرکتهای ایرانی در ایجاد زیرساختهای این کشور نظیر نفت، برق، راهسازی و کشاورزی شد.

وی همچنین ضمن تبریک موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5، این توافق را در ارتقای صلح منطقه‌ای و جهانی موثر خواند.

کد خبر 246082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =