ایران آماده توسعه روابط با سنگاپور در بخش انرژی است

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود را با سنگاپور در بخشهای مختلف از جمله حوزه انرژی، تبادل علم و فناوری و همکاریهای فرهنگی گسترش دهد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه 8 شهریور ماه) در دیدار اونک کنگ یونگ، سفیر جدید سنگاپور در کشورمان با بیان این که میان ایران و سنگاپور همواره روابط خوبی را شاهد بوده‌ایم گفت: البته در سالهای اخیر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با ظرفیتهای موجود فاصله داشته که امیدواریم با تحول لازم به سطح قابل قبولی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات ایران و سنگاپور در دیگر بخشها از جمله فعالیتهای بانکی و روابط توریستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تسهیلات بیشتر در زمینه رفت و آمد مردم دو کشور با یکدیگر باشیم.

روحانی با تاکید بر این که با توجه به سوابق دوستی دو کشور هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط وجود ندارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگاپور را در بخشهای مختلف از جمله حوزه انرژی، تبادل علم و فناوری و همکاریهای فرهنگی گسترش دهد.

رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت تعامل و افزایش روابط تجار، شرکتها و بخشهای خصوصی دو کشور در راستای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و سنگاپور تاکید کرد.

اونک کنگ یونگ، سفیر جدید سنگاپور در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود، گفت: ایران به عنوان تمدنی بزرگ برای مردم سنگاپور شناخته شده است و ما خواستار روابط گسترده‌تر با تهران و ارتقا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور هستیم.

 

کد خبر 246085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =