رشد 31 درصدی صادرات از منطقه ویژه پارس در 3 ماهه ابتدای سال

صادرات از منطقه ویژه پارس در سه ماهه ابتدای سال 94 نسبت به سه ماهه ابتدای سال 93 حاکی از رشد 31 درصدی است.

به گزارش شانا، گزارش عملکرد منطقه ویژه پارس که همزمان با هفته دولت منتشر شده حاکی از رشد 31 درصدی صادرات از این منطقه در سه ماهه نخست سال 94 نسبت به سه ماهه نخست سال 93 است؛ ضمن این‌که صادرات از منطقه در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش 26 درصدی را نشان می‌دهد. 

تامین زیرساختهای منطقه

در سال گذشته در زمینه فعالیتهای گمرکی، تعداد درهای گمرکی فاز یک پتروشیمی از 20 به 2 کاهش یافت که این امر نقش مهمی در کاهش زمان فعالیتهای گمرکی منطقه داشت. همچنین تامین آب شرب نخل تقی به میزان 60 لیتر بر ثانیه و با هزینه 80 میلیارد ریالی‏، راه‌اندازی انبار و حمل و نقل مکانیزه گوگرد برای کاهش اثر مضر زیست محیطی ناشی از حمل و نقل این ماده با تریلرها نیز از فعالیت شاخص سازمان در زمینه تامین زیرساختهای منطقه بوده است.

در زمینه طرحهای مصوبه سفر مقام معظم رهبری به منطقه نیز افتتاح طرحهای مدرسه و هنرستان دخترانه شهرستان کنگان، پانسیونهای پزشکی در شهرهای کنگان و سیراف و طرحهای هادی روستاهای چاه مبارک و سهمو عسلویه نیز همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شوند. 

پیشرفت 70 درصدی طرح اجرای بیمارستان دیر 

پیشرفت 70 درصدی طرح اجرای بیمارستان دیر، ساخت بنای یادبود شهدای گمنام منطقه ویژه پارس نیز از سایر دستاوردهای شاخص سازمان منطقه ویژه پارس بوده‌اند. احداث کمربندی شهر کنگان برای سهولت حمل و نقل در منطقه و تامین زیرساخت لازم برای اجرای طرح پالایشی سیراف به عنوان فعالیت شاخص سازمان در سال گذشته همسو با حمایت از بخش خصوصی در منطقه بوده است.

در سال 94 پروژه‌های احداث جاده‌های پیرامونی و  داخلی سایت تمبک شهرستان کنگان و سایت صنعتی اختر و نقشه‌های (ortophoto) پارس شمالی هزمان با هفته دولت افتتاح خواهند شد.

کاهش فلرینگ پالایشگاهها در منطقه

پیگیری کاهش فلرینگ پالایشگاهها در منطقه، راه‌اندازی انبار و حمل و نقل مکانیزه گوگرد برای کاهش اثرات مضر زیست محیطی حمل و نقل این ماده با تریلرها و اجرای طرح پاکسازی ساحل نایبند در راستای اهداف حفاظت از محیط زیست در منطقه ویژه پارس صورت گرفته است.

اختصاص 320 میلیارد ریال به طرحهای عام المنفعه استان بوشهر 

اختصاص 320 میلیارد ریال به طرحهای عام‌المنفعه استان بوشهر، اجرای طرحهای هادی در روستاهای منطقه، تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای، هوشمندسازی مدارس شهرستانهای عسلویه‏، دشتی و تنگستان، تجهیز و توسعه پارکهای شهرستانهای عسلویه، کنگان، جم، دیر و دشتی نیز از فعالیتهای شاخص سازمان در راستای عمل به وظایف مسئولیت اجتماعی در مناطق پیرامونی در سال گذشته بوده است.

پیگیری پرداخت 4 هزار میلیارد ریال از مطالبات کارگران توسط شرکتهای مستقر در منطقه در سال 93 همسو با ایفای نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه پارس در جهت حمایت از حقوق کارگران در منطقه پارس جنوبی در سال گذشته بوده است.

رشد 5 برابری جذب کارجویان بومی عسلویه 

رشد 5 برابری جذب کارجویان بومی عسلویه در سال گذشته توسط شرکتهای مستقر در منطقه که با پیگیریهای سازمان منطقه ویژه پارس صورت گرفت.

اجرای طرح نخبه پروری در سازمان منطقه ویژه پارس 

اجرای طرح نخبه پروری در سازمان منطقه ویژه پارس با حضور 128 دانش آموز( برای اولین بار در استان بوشهر رتبه 24 کنکور سراسری از شرکت کنندگان در این طرح بود)، همچنین امضاء تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه پارس‏، دانشگاه جامع علمی کاربردی‏‏، دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری‏ و دانشگاه پیام نور نیز از دستاوردهای سازمان در زمینه توسعه امور آموزشی در منطقه بود.

در زمینه فرهنگی نیز برگزاری نمایشگاه تخصصی نفت،گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، برگزاری جشنهای فرهنگی با محتوا و مضامین وحدت آفرین و برگزاری آئین تجلیل از رسانه‌ها و... در منطقه ویژه پارس از فعالیتهای سازمان منطقه ویژه پارس هستند.

کسب مقام قهرمانی توسط تیم فوتبال دریانوردان پارس جنوبی

قهرمانی تیم ورزشی ووشوی سازمان منطقه ویژه پارس در مسابقات لیگ برتر و مسابقات بین‌المللی ارمنستان و کسب مقام قهرمانی توسط تیم فوتبال دریانوردان پارس جنوبی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در راستای نگاه ویژه سازمان منطقه ویژه پارس به ورزش قهرمانی در سال گذشته بود.

کد خبر 246086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =