امکانات جدیدی پس از تحریم فرا روی اقتصاد ایران قرار خواهد گرفت

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با بیان این که امکانات جدیدی پس از تحریم فرا روی اقتصاد ایران قرار خواهد گرفت گفت: در این دوران بخش خصوصی محور سرمایه گذاری در صادرات خواهد بود.

به گزارش شانا، مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: اگر بخواهیم در دوران پس از تحریم به درستی عمل کنیم باید به این نکته توجه کرد که چگونه از امکانات جدید استفاده بهینه ببریم.

وی با اشاره به خطوط قرمز اقتصاد کشور در دوران پس از تحریم افزود: اولین خط قرمزی که باید به طور جدی به آن توجه کرد آن است که نباید به بازار وارداتی کالاهای خارجی تبدیل شویم، اگرچه واردات اشکالی ندارد، اما این موضوع باید متناسب با صادرات غیرنفتی کشور صورت گیرد.

نیلی با تاکید بر این که دولت استقبال می‌کند تا بخش خصوصی با شفافیت در تجارت و سرمایه گذاری نظرات خود را اعلام کند، تصریح کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز بر روی اقتصاد درونزا تاکید دارد، اقتصادی که در آن بخش خصوصی به عنوان مبنا مورد توجه قرار دارد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به امکاناتی که پس از لغو تحریمها در اختیار اقتصاد ایران قرار می‌گیرد گفت: باید بین امکانات جدید و موانع جدی که بر سر راه رشد اقتصادی وجود دارد، ارتباط منطقی برقرار سازیم.

وی عنوان کرد: افزایش منابع ارزی، در دسترس قرار گرفتن بازارهای جهانی، برقراری بین بانکهای داخلی و بین‌المللی و کاهش ریسک سیاسی کشور از جمله امکانات جدید پیش روی اقتصاد ایران در دوران پس از تحریم است.

نیلی تصریح کرد: امکان تامین منابع خارجی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، انتقال تکنولوژی و صادرات غیر نفتی از چهار امکان دیگری است که در دوران پس از تحریم در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

کد خبر 246088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =